Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Guldhelg och julklappar i förskott

Publicerad 2007-12-17 22:44:22 i Vardagligheter

Helgen i Stockholm blev minst sagt lyckad!
Pappa blev jätteglad och överraskad!
Vi började ju med trekamp på Ballbreaker- Jag, pappa och lillasyster tävlade mot mamma, älsklingen och L.
Dessvärre vann mamma och hennes svärsöner... *morr* 
Efter det åkte vi till hotellet för att göra oss i ordning och slappa lite.
Sen blev det Champagne i hotellbaren och vidare till Göta Lejon där vi åt middag och såg Sound of Music! Jag är inget större fan av vare sig Tommy Nilsson eller Pernilla Wahlgren,  men det här var verkligen kanon! Kan varmt rekomenderas!!
Därefter blev det mys och drinkar på hotellet. Många Mojitos blev det....
På söndagen åt vi en lång härlig frukost för att sedan shoppa lite grann. (Killarna var inte helt nöjda över detta)
Jag höll mig ovanligt lugn, men kom hem två toppar rikare iallafall!
Imorse började inte dagen på bästa sätt... Tänkte nämligen att jag skulle vara världens gulligaste flickvän och skrapa älsklingens rutor medans jag väntade på min skjuts, -10 grader var det ute så isen var ganska hård... Brak! Ok..där sprack min nagel... Skiiit! Till råga på allt tog inte älsklingen inte ens bilen till jobbet idag uten åkte med en kollega.. Underbart... Nu är nageln limmad och isen lika tjock på rutan igen...haha...
En rolig sak som väntade på mig när jag kom hem var min nya almanacka! Jättefin!!!
Vi fick även julklapparna från våran arbetsgivare idag!
Den bestod av: En låda med massa julmat, 6 flaskor mini glögg från Blossa, choklad ask,  två flaskor vin och det bästa: Essence vinglas från Ittala! 6st vitvinsglas och 6st rödvinsglas! Och eftersom jag och älsklingen jobbar på samma jobb har vi nu 12st av varje sort av dessa underbara glas! hurra!
image83
bild: Porslina.se

Kommentarer

Postat av: Malin S

Publicerad 2007-12-17 23:03:32

Det var en mycket generös arbetsgivare ! Var jobbar du ?
Helgen låter ju hur mysig som helst. Jag bodde på Clarion för några år sedan och gillade det jättemycket.

Postat av: Katta

Publicerad 2007-12-18 21:35:42

Å, mina favvoglas! Så sjukt snygg design... Nice värre =)

Postat av: Modesty Mia

Publicerad 2007-12-19 21:55:07

Vilken underbar julklapp! Min var inte lika glamourös... Gåstavar och stegräknare...
Usch, jobbigt med nageln förresten, surt när sånt händer!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela