Em

Så som jag ser det. Simple as that.

har du sett herr kantarell?

Publicerad 2008-08-17 17:39:14 i Vardagligheter

Idag hoppade jag och älsklingen i gummistövlarna och packade in oss och Allan i bilen för en sväng i svampskogen.
Väldigt mysigt och avkopplande. Och nog blev det utdelning alltid. 2 fulla kassar med Karl-Johan och lite kantareller!
När fastan är över för E blir det svamptoast med getost och honung! MUMS!
Fick även glädjande besked om att Linda och hennes lilla familj kommer hit och hälsar på om två veckor!
Hurra! har saknat henne mycket och är nyfiken på deras lilla krabat Wilmer!
Nu öser regnet ned utanför fönstret så resten av kvällen blir söndags slapp med god lasagne (för min del), lite bloggsurfande och kanske någon bra film.
Kram!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-08-17 18:18:14

Välkommen höst eller vad säger man:)

Gick och funderade idag på just svampplockning men jag är ju så rädd att gå vilse så det slutar alltid med svampen från affären;)

Sköt om dig!

KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-17 18:52:35

Madeleine: Haha.. du får ta med dig någon med grymt lokalsinne som sällskap! Att vara i skogen är ju så avkopplande-Älskar att strosa runt i mina gummistövlar och filosofera! Kram!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-08-17 18:59:45

Jag har egentligen världens bästa lokalsinne men just i skogen blir jag lite "rädd". Kanske är för jag läser så mycket deckare..haha

Men finns det en slinga att följa så går jag gärna i skogen...med viss rädsla;)

KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-17 19:59:35

Madeleine: hmmm, måste vara deckarna ;-) Blir ju lite mindre läskigt med stabilt sällskap, dock... Kram!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-08-17 21:00:00

Oh shit! Vart gick ni nånstans? Är så sugen på att gå ut och strosa lite. ;)

Postat av: Modesty Mia

Publicerad 2008-08-18 15:19:58

Vilka härliga bilder!! Svamp är ju bara SÅ gott. Vi var ute i lördags och hittade en del.

Klart jag fortfarande kikar in på din fina blogg gumman, även om jag inte bloggar själv just nu! Hinner inte alltid kommentera dock! Ha det bäst sötnos! Kram!!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-18 15:25:48

Modesty Mia: Åh vad kul att du kikar in! Saknar din blogg dock, men vem vet en dag kanske ditt bloggsug återkommer! =)

Älskar svamp i alla dess former, synd att det är så tråkigt att rensa bara! ;-)

KRAM till dig!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-08-24 12:56:07

Åhhh, vad jag blir avundsjuk på de bilderna! Har varit ute en runda i skogen utan att ha hittat en enda kantarell... ger inte upp i första taget, så det kommer att bli fler rundor inom en snar framtid! Ha en bra dag. Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-24 15:15:26

Jenny: Vi har hittat så mycket svamp (mest Karl Johan) att vi inte har plats i frysen längre-galet!

Inte helt fel att kunna svänga ihop en svamptoast då och då ;-)

Hoppas du har bättre tur med svampletandet nästa gång...

Ha en bra dag! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela