Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Sweet Sunday

Publicerad 2008-08-31 23:14:41 i Vardagligheter

Min söndag började väääldigt tidigt, klev upp 05:15 för att åka till Bålsta och hämta min nattsuddande karl vid tåget.
Så värdelöst att det inte går några sena tåg från Stockholm till Enköping- men vad gör man inte för sin käraste? ;-)
Blev bensinmacks frukost och väl hemma kröp vi ned i den sköna sängen igen!
Efter några extra timmars sömn klev jag upp och gjorde kycklingsallad och smulpaj med äpplen från vår trädgård!
Sen kom det nämligen långväga besök- den här lilla godingen och hans föräldrar var på fastlands tripp!
Wilmer (bild snodd från Lindas blogg)
Så himla söt!! Och snäll- han sa knappt ett knyst på hela tiden!
Kan man förbeställa sånna exemplar tro?
Senare åkte jag och en trött älskling till Ikea för att köpa en byrå och skrivbord!
Hade tänkt oss en vit Malm byrå med sex lådor till sovrummet- gissa om mitt humör sjönk i botten när två tjejer tar den sista som fanns kvar mitt framför ögonen på oss.... Jävligt surt måste jag säga!
Eftersom jag var så inställd på en fixarkväll hemma vägrade jag åka hem tomhänt. Vi fick kompromissa lite och köpa två byråar med tre lådor i stället- inte riktigt lika snyggt kanske, men de fyller ju samma funktion.
Så nu vet ni vad jag har ägnat kvällen åt: Skruva, skruva, skruva...
Men nu står dom där och tjusigt blev det! Mycket nöjd!
Sov sött! Kram kram!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-09-01 07:43:58

Vilken liten sötis:) Har också en kompis som har en supersnäll bebis, ger inte ett ljud ifrån sig. Själv får man väll (om man nu får barn någon gång) en som skriker konstant..haha



Trist med byrån när man verkligen bestämt sig för något. Men det verkade ju lösa sig bra i alla falla=)

Ha en bra pluggvecka! KRAM

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-09-01 08:18:51

Vilken sötnos! :) Haha, men syrran då! Du skulle ha brottat ner dom! ;) Taskiga brudar! Vill komma upp och se lägenheten nån dag! Ses ikväll på yogan?

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-01 12:35:04

Madeleine: haha.. ja.. eftersom jag var ett hemskt kolikbarn lär jag väl säkert få en dos av samma mynt när den dagen kommer!

Så himla surt- det var bara för att jag stod och velade hur lång skrivbordsskiva vi skulle ha... Typiskt men det blev bra tillslut iallafall! Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-01 12:41:27

Caroline: Hm ja.. men det var inte helt lätt då dom båda höll ett fast tag på varsin ände av paketet... Vi planerade dock att "råka" köra in i hälarna på dom och på ngt vis smussla bort deras vagn i tumultet, men nej... Fick bli plan B istället.

japp- vi ses. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela