Em

Så som jag ser det. Simple as that.

God morgon.

Publicerad 2009-04-07 09:07:35 i Träning



Godmorgon på er!
Kom precis hem från en promenad och det verkar som det kommer bli underbart väder även idag!
Allan galopperar som en yster kalv i kopplet och man kan lugnt säga att han har vårkänslor!

Åh vad skönt det var att vara tillbaka på yogan igår!
Det var som att någon har dragit ut en propp när jag var färdig.
Allt man samlat på sig i kroppen i form av stress och spänningar är som bortblåst.
Jag blir avslappnad, smidig, stark och fylld av ny energi.
Den känslan är oslagbar och jag rekommederar alla som inte testat yoga att ge det en chans!

Ha en underbar dag nu! Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-04-07 09:17:38

Nu blev jag sugen på att testa yoga... :) Är det svårt med alla övningar o så? Jag tycker att du beskrev det så fint hur man känner sig efter ett yogapass!



Hoppas du får en finfin dag, kramar

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-07 09:57:57

Miia: Ja! Det tycker jag absolut att du ska göra!

Jag har tränat yoga i ca 5 år och mår så oerhört bra av det! Både fysiskt och mentalt.



I Yoga är jobbar du alltid efter din kropps förutsättningar för just den dagen. Positioner som du klarar av ena dagen kanske inte alls går nästa och det är bara att acceptera. Det tar lång tid innan alla bitar med andning och rörelser faller på plats. Man blir aldrig fullärd och utvecklas hela tiden. Det är lite det som gör det så spännande också!



Tack detsamma tjejen! Kram Kram!

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-04-07 15:48:18

kul att du är tillbaka igen. :) Hoppas du haft en skön semester. Har aldrig testat yoga men det låter avkopplande.



Hoppas du haft en bra dag och ikväll är det hemma fruarna. :)



Kramkram

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-07 21:11:19

Tänk om jag kunde lära mig gilla yoga. Kanske får ge det ett nytt försök.



Kraam Kraam

Postat av: jessi

Publicerad 2009-04-07 22:12:45

Härligt med alla vårkänslor o glada människor överallt!



kram

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-08 12:55:10

Vill också gå på Yoga men finns inte i vår by... Tror det är jättebra för stress med och jag har väldigt lätt för att stressa. Kramar

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-08 15:38:57

Josefin: Tack snälla! Vi har haft det bra och har fått en något brunare nyans på kroppen!



Yoga är både avkopplande och fysiskt jobbigt! har ruskig träningsvärk i axlarna efter i måndags..



Kram!



Madeleine: Tror nog att du till och med ska ge det flera försök innan du lägger ned. Det tar ett tag innan man hittar det rätta "flowet". Första gångerna tyckte jag mest att det var tråkigt och det kändes väldigt fånigt med andningen!

Nu är det annorlunda och jag märker hur gott det gör både för krop och själ!

Kram på dig!



Jessi: ja visst är det! Vill nästan gå ut och dra av ett vårskrik ala Ronja! ;-)

Kram



Madeleine: Ja, det är superbra både för att varva ned och andningen kan vara ett jättebra sätt att hantera stressen på. Synd att det inte finn något ställe som kör yoga hs er...

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela