Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Långfredag.

Publicerad 2009-04-10 13:21:55 i Vardagligheter


Snödroppar i trädgården är ett säkert vårtecken! Bild: Privat

Vilken underbar start på dagen jag och älsklingen fick idag.
Sovmorgon och sen en långpromenad i solen tillsammans med min moster och hennes man.
Nu är det verkligen vår *på riktigt*.
Snödropparna blommar i trädgården och krokusarna är också på gång.
Härligt! Härligt! Härligt!

Ikväll blir det påskmiddag med hela familjen.
Ska bli väldigt smarrigt med påskmat!
Godast ska det bli med sill och årets allra första färskpotatis!

Ha en riktigt bra långfredag och Glad Påsk på er!

Kommentarer

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-04-10 14:05:01

Haha - smart trick där med Mulberryn, men det vore ju synd om även du får ont i axeln så bättre jag behåller den så du slipper axelont ;-)



Vilken HÄRLIG vårig bild, blir GLAD av den!!!



Önskar dig en underbar påsk!



Stor påskpuss!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-10 15:36:29

Anna: Haha, Att vara slug och beräknande är inte min starka sida men försöka går ju ;-)



Tack! jag blir också glad av alla snödroppar och andra vårblommor som ploppar upp i vår lilla trädgård!



Vi får se till att träffas snart tycker jag- sippa rosé i solen skulle väl inte vara så tokigt?



påskpussar och påskkramar!

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-04-10 15:42:36

SV: Det vore så långt ifrån tokigt man kan komma att träffas och sippa rosé jue, det vore istället sååå roligt!!! Har du inte vägarna förbi här snart eller kanske du kan ta dig tiden en kväll? ;-) (Jag kan naturligtvis komma till Enköping också om det passar bättre =)) men jag såg för mitt inre rosésippande i våra soffor på balkongen där för någon sekund eller två! Du kan få låna Mulberryn medan du är här, jag försöker muta - hahahaha!



Massa påsk pussar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-10 16:40:37

Anna: Rosé på er balkong låter som en utmärkt idé!

Och så kan jag sitta och klappa lite lagom maniskt på Mullberryn samtidigt! ;-)

Vi får kika på en passande helg!



Puss i påsk!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-04-10 19:22:11

Vilken härlig bild! Snödropparna är färdigblommade här i Skåne för i år. Nu är det vitsippor som gäller.



Trevlig kväll!

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-04-10 21:31:37

Uuuää för sill... Men färskpotatis lät gott ;)



Vi har också avnjutit ett påskbord här ikväll. Så gott - förutom sillen då, haha.



Kramar!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-10 21:43:54

Färskpotatis lät ju inte fel=)



Känns verkligen som det är vår nu och innan man vet ordet av är det sommar=)

Måste boka in en träff snart så man får se brännan din innan den försvinner;)



KRAAM

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-04-11 00:00:16

GLAD PÅSK Emelie!!



Hoppas du har en fin helg men det låter ju så tycker jag!!

Färsk potatis mmmm...har inte ätit än men blev sugen nu. Superfin bild också- gör en gladare!



Kramis

Postat av: jessi

Publicerad 2009-04-11 18:31:35

Ha det så trevligt med familjen!

Tack för dina fina ord om min blogg, blev glad!



kramar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-11 21:31:29

Jenny: Tack! Ja, ni ligger väl ettsnäpp före oss där nere! Vitsippor är ju inte så tokigt det heller! ;-)



Miia: Sill som är såååå gott! Inga vuxen poäng för dej på påskbordet inte ;oP



Madeleine: Nä, det var väldigt gott kan jag meddela!

Ja nu är det verkligen vår för fulla muggar!

Vi får kika på datum för en date snart tycker jag!Kram



Ann-Louise: Tack snälla! Hoppas att du har haft det bra hos din mamma!



Det är något speciellt med årets första färkpotatis... Varje gång, haha

KRAM



Jessi: Varsågod sötis! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela