Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Hur man får ett nervsammanbrott på kortast tid...

Publicerad 2009-04-18 12:35:46 i Vardagligheter

Jisses Amalia! Vilken start på dagen...
Precis när jag har hoppat i Conversen och gjort mig redo för avfärd börjar jag blöda näsblod....
Men Grattis! Med en stor vit tuss i näsan sätter jag mig bakom ratten och kör mot Västerås.

Gott om tid och full koll på vart jag ska.
 Trodde jag, ja...
Jag svänger in vid Kopparslaget i Västerås, där tentalokalen ska lligga.
Frågar en man för "säkerhetsskull" att jag har kommit rätt.
Neeej, det ligger nog där borta säger han och och pekar åt ett annat håll.
Ok..Blir här aningens nervös och tycker att klockan börjar gå väldigt fort...

Frågar flera personer om de vet var lokalen ligger och alla svarar att oj,oj det ligger långt där borta och pekar åt samma håll. Nu börjar jag verkligen få panik... Jag letar och letar men hittar ingen jävla lokal.
Med gråten i halsen, stressad till tusen med fem minuter kvar tills föreläsningen ska börja ringer jag min mamma som dessutom fyller år idag, Grattis mamma! HJÄLP MIG!

Mammsen ordnar fram en karta och guidar mig till slut fram till lokalen...
Och vet ni vart den låg? Precis där jag var allra först-men runt hörnet!!


Tack för den snälla,  hjälpsamma mannen....

Dagens lärdom: Fråga aldrig någon om vägen utan att kolla av läget själv först.

Med andan i halsen och trots att jag var 5 minuter sen fick jag iallfall skriva min tenta.
Det kändes OK måste jag säga.
Nu är det bara att hålla tummarna!

Kommentarer

Postat av: jessi

Publicerad 2009-04-18 12:48:37

vilken jobbig start på tentan!!! Tur att du hittade rätt till slut!



ha en bra lördagkväll vännen!





kramar

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-04-18 14:24:42

Aaah! Kunde riktigt känna din panik när jag läste det här... Tur att du hittade dit & att du fick skriva den trots den lilla förseningen. Ibland kan de ju vara riktigt envisa med sånt där...



Hoppas den gick vägen nu! Kraaam

Postat av: Linalotta

Publicerad 2009-04-18 16:17:23

Men usch vilken stress. Vad skönt att du iaf hittade rätt...man ska verkligen kolla själv, det har jag också lärt mig den hårda vägen ;)



Hoppas det gick bra på tentan och att du har en skön helg nu!

KRAM

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-18 21:40:04

Usch nästan att jag började gråta bara av att läsa det. Kan tänka mig den paniken...

Tur att det löste sig och hoppas att det gick vägen också.



Ha en mysig kväll med "mammafirandet". KRAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-19 11:35:37

Jessi: Ja, det var ingen drömstart direkt! ;-) Men tur att jag fick skriva trots allt!

Kram



Miia: Ja, usch jag hade en riktig tur! De kan ju som sagt vara stenhårda ibland!



Det kändes bättre den här gången så jag hoppas att det gick vägen! Kram



LinaLotta: Ja, usch.. så onödigt! Men, men ibland måste man väl lära sig den hårda vägen... Haha..



Tack snälla! KRAM



Madeleine: Ja, det var verkligen hemskt!! Tur att världens bästa mamma räddade mig i sista sekund, haha!



Tack gumman! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela