Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Julmarknad och Ikea slit!

Publicerad 2009-12-07 21:21:09 i Vardagligheter


Fina Lillasyster....


Kusinvitamin, älskade morfarn och lillasyster i mysiga sigtuna!

Phu! Vart tog denna måndag vägen egentligen?
Packade in väskan och Allan i bilen tidigt  i morse och begav oss ut i skogen och tränade sök med ett nytt härligt gäng.
Vi hade superkul och Allan skötte sig fint.
Framåt eftermiddagen var vi klara och hade då fått en rejäl dos frisk luft!

Kom nyss hem efter ett par timmar på Ikea i Uppsala.
Jag och morfar agerade bärhjälp åt mamma som skulle hämta deras nya kök!
Det var inte lite grejer som skulle med kan jag säga..
Är riktigt imponerad över att vi tre själva fick med oss alla skåp, lådor och pryttlar!
Ska bli så spännande att se slutresultatet!
Ut med mörka trä luckor och in med vitt, vitt, vitt!
Helt i min smak alltså ;-)

Igår var jag, morfar, syster och kusin E på julmarknaden i Sigtuna!
Så himla mysigt att gå där bland stånden och bara andas jul!
Men vad jag önskar att mormor hade varit med, precis som vanligt...
Jag saknar henne så otroligt mycket och tomrummet hon har lämnat efter sig är enormt...

Nu ska jag krypa upp i sängen med ett perfekt "sömnpiller" om bostadsrätt!
Kram på er!




Kommentarer

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-12-07 21:54:22

Åhh vad mysigt med julmarknad, förstår dock ditt tomrum efter din mormor kan känna det samma för både min farmor och mormor som gick bort för några år sedan..



Ha en fortsatt mysig kväll, kraaamis

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-12-07 22:08:01

Vad mysigt:) Var i Sigtuna för några år sedan, dock på sommaren men det är en väldigt mysig liten stad:)



Ja visst saknar man sina nära och kära som inte finns. Tänker ofta på min älskade farmor som jag saknar sååå...



KRAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-12-08 22:11:18

Anna: Ja, det var supermysigt! Synd att snön vägrar infinna sig bara! ;)



Jag antar att tomrummet aldrig kommer att försvinna helt. Det känns bara så overkligt att vi aldrig ska ses mer... KRAM vännen!



Madeleine: Det är supermysigt med sina små gränder och gamla hus!



Det är så märkligt att någon man älskar så högt bara kan ryckas i från en sådär.. KRAME

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela