Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Det var fint väder!

Publicerad 2009-02-09 11:30:09 i Skönhet och sånt

Solen skiner, luften är klar och det biter lite i kinderna.
Så härligt! Tänk vad solen kan göra för humöret- det riktigt spritter i kroppen!
Och tänk vad solen kan avslöja saker man helst inte alls vill tänka på...
Jag insåg precis att det börjar bli hög tid för fönsterputs här uppe på vinden...
Väldigt hög tid....
Men det får nog bli några grader varmare innan jag går loss med såpan!

Nu när vädret växlar så mycket som det gör är det inte ovanligt att huden får spel och protesterar.
Jag har ju haft ruskigt svårt att hitta hudvårdsprodukter som jag verkligen gillar. 
Det värsta som finns är när en kräm lägger sig som en fet hinna eller att man måste smörja in sig flera gånger för att inte känna sig torr...  Been there, done that.. Blä!
Efter mycket letande  känns det som jag äntligen har hittat rätt produkter för min torra hud.
För ett tag sedan beställde jag en ansiktskräm och rengöring från Decléor och jag är så otroligt nöjd!
Min hud känns ordentligt återfuktad och jag är len som en babyrumpa!
Inget smörja två gånger här inte!
Visst, Decléor kanske är i dyraste laget men produkterna är väldigt dryga!
Så nu när min nattkräm från Lumene börjarde ta slut var det ingen tvekan om vad jag skulle välja för märke!
Detta närande och fuktigivande nattbalsam dimper ned i brevlådan vilken dag som helst!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-09 14:26:16

Vad får man betala för kalaset!? :) Kram!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-09 15:05:59

Mia: Nu beställde jag en mindre burk av nattbalsamet eftersom jag vill prova om jag tycker om den. Den kostar 275 kr på Beautyplanet.se.

Kram

Postat av: Umma

Publicerad 2009-02-09 18:04:34

Det lönar sig i längden att köpa krämer som den du visar. Även om de är dyra i inköp så räcker de grymt länge samt gör huden till ett underverk i jämförelse med någon billig historia.

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-02-09 21:11:15

Kanske man ska testa, jag vill också vara mjuk som en rumpa i ansiktet ;-)



Vad SÖT sigge var, jag smälte sm smör i solsken av de fina bilderna på lillkillen, du var inte fy skamm du heller din söt nöt på kortet =)



Nu ska jag softa vidare!



Kraaam

Postat av: Mamma Milla

Publicerad 2009-02-09 21:49:51

Har verkligen vart ett kanon väder i dag , snart kanske våren tittar fram om vi har tur =D

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-09 22:05:41

Umma: Ja, det är helt klart skillnad, dessutom kanske man blir lite mer försiktig och inte fläskar på halva burken i ansiktet ;-)



Anna: Ja, gör det- jag är som sagt übernöjd!



Visst är han söt?! Svårt att konkurera där må du tro! Även om du tyckte jag var söt iallafall! Haha! Kram på dig gumman!



Mamma Milla: Åh, det håller vi tummarna för tycker jag! Bort med snö och slask!

Postat av: Jonna

Publicerad 2009-02-09 22:54:07

håller verkligen med, bara solen är framme så blir man på så mycket bättre humör:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-09 23:10:22

Jonna: Ja, det har varit kallt och grått länge nog! Jag har solabstinens- ge mig mer! ;-)

Postat av: Umma

Publicerad 2009-02-10 00:05:30

Fast det är det som är grejen också: Man behöver bara en droppe. Det räcker. Gud vad jag måsste köpa dyra krämer nu. Har snålat ett tag. Så idiotiskt!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-10 09:26:23

Umma: Absolut- det är precis som med schampot man köper hos frisören- drygt! Ja, du får unna dig någon härlig kräm, man kan behöva lite lyx i det här skitvädret! ;-)

Postat av: Marina

Publicerad 2009-02-13 18:48:17

Vad kul att du gillar Decléors produkter! Jag använder som sagt också dom och är MYCKET nöjd. Har också den nattkrämen som du beställt - den är superbra för oss med torr hud! Tror du blir nöjd med den! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-14 11:13:37

Marina: Ja, dom är grymt bra! Har använt nattbalsamet några gånger nu och är helnöjd! Det doftar ju underbart! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela