Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Tisdag.

Publicerad 2009-02-10 10:16:14 i Vardagligheter

Sitter här med en ganska sur smoothie i min hand.
Det var typ bara vinbär kvar i påsen med frysta trädgårdsbär (som det så vackert heter).
Dessutom vardet vanliga  kaffet slut och jag fick rädda upp med lite julkaffe som låg och skräpade.
Julkaffe i februari. Vet nte det jag.
Dan kunde ju ha börjat lite bättre tycker jag.

När jag ändå håller på och gnäller kan jag berätta något fruktansvärt ur min synvinkel som skobesatt människa.
bloggträffen skapade söta lilla Anna ett allvarlig begär hos mig.
Hon hade nämlgen dessa sjukt heta heels i sin garderob:

Jag provade dom och blev kär.
Väl hemma kunde jag ju inte hålla mej från att klicka hem dom såklart!
Igår kom dom.
Och vad tror ni händer när jag, likt askungen, ska sätta på mig skon?
Dom är för små.... (Och det finns såklart inga större storlekar kvar).
OK jag får på mig dom med våld, men efter ett tag ber mina små fötter om nåd...
Det bär mig verkligen emot att behöva skicka tillbaka dom, för det är verkligen dom perfekta skorna.
Ja, bortsett från storleken då...
Någon som har ett bra tips på hur man gör skor en halv storlek större? ;-)

Nu ska jag försöka göra lite nytta här innan jag ska åka till Västerås och möta upp min finaste Linda och lilla Wilmer!
Som jag har längtat efter dom!!  Dom bor på tok för långt bort dom där ö-borna! ;-)

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-02-10 12:25:03

Hur är de för små, på längden elr bredden och vad är det för material?



Är det på bredden och de är ett töjbart material så kan man ju alltid lästa (stavning?) ut dem. De har jag gjort med flera par skor eftersom jag har så breda fötter och nu sitter de som en smäck.



Lästa ut kan du göra hos skomakaren, på Sko August elr med skoblock hemma, men bäst är att först lämna dem till skomakaren och sen använda skoblock hemma, då håller de sig så hela tiden. :)



Kram

Postat av: Umma

Publicerad 2009-02-10 14:19:13

Hua, det blev surt i munnen bara jag läste om din smoothie! Vinbär kräver en hel del sötma för att bli god. Hade behövt ett par matskedar honung eller nåt i för att dricka upp.



Nej, det där hjärtat tenderar att gå sina egna vägar. Hjärnan säger en sak och den där röda klumpen något annat.

Postat av: jessi

Publicerad 2009-02-10 16:40:52

Snygga skor och jag beudrar er alla som klarar av att gå i så höga klackar, jag skulle vingla mig fram... Men som sagt skomakarna har någon töjnings grej så det är bara att ta sig till närmaste ställe! Hoppas de blir bra så du kan använda dem!



kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-10 17:00:22

Evelina: Det är nog mest på bredden.. Korvtårna är i vägen- så breda fötter går nog i släkten ;-) Är ju inga skinnskor men de kanske kan töja dom lite iallafall.. tack snälla för tipset!

Jag vägrar nämligen att ge upp dom här raringarna!

Kram på dig!



Umma: haha, den var lite sur men det gick ner!



Ja, så är det alltid... Vore ju mycket enklare om hjärtat och förnuftet kunde slå sina påsar ihop och sammarbeta...



Jessi: Tack! I love them! Klackar kan vara klurigt... men jag är ungefär två äpplen hög så jag kan behöva lite klack för att få se världen ur "vanligt" perspektiv ;-)



Skomakaren och töjning blir det! Kram

Postat av: Sarah

Publicerad 2009-02-10 17:26:34

Hoppas du får en bra kväll.

Synd att skon va för liten för snygg va den ju!!



Kramisar Sarah

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-02-10 19:20:06

Men va suuurt! Att dem inte sitter perfekt! What to do?!?

Hoppas att din fortsatta Tisdag vart bättre än din start!

KRAMIZ

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-02-10 19:59:05

SV: Tack så mycket! :) Snygga skorna var, hoppas det går att töja ut dem. Hur sjutton kan dem vara för små förresten? Du har ju pygméfötter! ;) STORT GRATTIS till att du klarade tentan, igen! I'm so proud of you si's. Love!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-10 20:29:04

Sarah: Tack! Önskar dig det samma!

Visst är dom snygga... jag ska kunna ha dom! ;-)



Zandra: Ja..bläää...

Jodå, en skön lunch med en av mina bästa vänner och lite spinning räddade dagen! Perfekt! Kram



Caroline: Mmmm... det är mest den däringa tån som jag bröt i vintras som spökar, men det ska gå!!!



Tack sötis!! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela