Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Work it.

Publicerad 2009-01-05 18:09:17 i Träning

Efter alla helger med god mat, vin och en massa onyttigheter känner jag mig långt ifrån "fit".
Det är 10 veckor kvar tills vi åker till Thailand och då vill jag vara i någorlunda strandform.
Jag är en person som älskar utmaningar, därför har jag slagit vad med älsklingen om att jag ska träna fem dagar i veckan fram tills vi åker. Alltså fem dagar i veckan ska jag gå på något pass, jogga eller styrketräna...
Promenera räknas inte, det måste jag ju göra med Allan i vilket fall som helst... 
Ingen bantning, utan äta sunt och träna!
Det kommer att bli tufft, men jäklar vad taggad jag är! Jag ska fixa det!!
Syrran och jag satte ribban idag- ett skönt ( eh nej det var hemskt) styrkepass med fokus på ben och rumpa.
Jag vet en som kommer att ha ruskig träningsvärk i morgon...
De dagar jag helst vill stanna i soffan (de kommer garanterat att komma)  tänker jag kasta ett snabbt öga på dessa:


Ok.. drömma får man, eller hur? ;-)

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-01-05 19:04:14

Jag ska peppa dig för allt vad jag orkar!! I gengäld får du peppa mig. Visserligen ska jag inte till Thailand om 10 veckor, men komma i strandform vill jag ändå! ;) Puss

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-05 20:06:57

Lillasyster: We got a deal! Puss

Postat av: Anna - Starwoman

Publicerad 2009-01-05 23:26:28

Heja Emelie!!! Jag ska också ta tag i mig själv nu efter alla helgerna, dock blir nog fem gånger i veckan lite för magstarkt för mig ;-) Sov sött! Kramis

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-06 09:19:05

God fortsättning! Ja, det här med träning... ska också försöka komma igång nu efter ledigheten. Snart är det ju vår och då ska man plötslit ut och 'visa upp' sig! KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-06 11:49:00

Anna: Tack sötnos! Ja, det kanske låter mycket men en av dagarna går ju automatiskt till yogan och då är det ju bara fyra kvar! ;-)Och det är ju bara fram tills vi åker i mars så det borde jag fixa!

Lycka till du med!

Kram



Jenny: Tack detsamma! Ja, det är inte långt kvar tills vi är där! LÄngtar verkligen efter den första vårsolen... Kram!

Postat av: Anna - Starwoman

Publicerad 2009-01-06 12:06:47

Tack, kan nog behövas för jag är INTE känd för min flitiga träning, men det ska bli ändring nu, om än inte 5 dagar i veckan, men jag ska heller inte ligga på stranden inom en snar framtid heller, vad jag vet i alla fall... Om någon vill bjuda mig på en resa så är det helt ok iofs ;-) Kramis

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-06 13:09:24

Säger också heja,heja! Jag har också börjat på samma linje, men mest för att jag ska bli piggare och "piffa" till mig lite. Jag har ju gått ner allt och lite till efter Wilmer! helt otroligt. Med bebis hullet borta så upptäckte jag även att musklerna måste ha flytt samma väg ha,ha!

Massa me kram.

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-06 14:43:47

Anna: Du kommer att fixa det galant! Och vem vet rätt vad det är ligger du och maken och sippar drinkar på någon solig strand! =oP

Kram



Linda: Oj! har du gått ned alla bebiskilona redan? Vad duktig du är! Ja, man blir ju mycket piggare när man tränar, sen är det skönt med lite egentid också! Puss på dig stumpan!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-01-06 21:16:21

Ja, man kanske borde trimma till sig lite? Sommaren kommer ju oftast fortare än man anar. Kanske skulle börja i tid detta året, och inte i slutet av maj...

Duktig du är som satt så högt mål!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-06 21:45:07

Elin: För en gångs skull är jag ute i god tid.. annars brukar jag drabbas av lätt panik någon vecka innan bikinipremiären!Haha! Men nu har jag ju Thailandsresan att bli snygg inför ;-)

Postat av: Marina

Publicerad 2009-01-07 17:27:27

Lycka till med träningen! :) Själv är träningen som ett "gift" för mig - can´t live without.

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-07 18:03:15

Marina: tack snälla! Jag älskar att träna, men blir lätt lite bekväm med samma gamla vanliga pass och promenader..så nu är det andra bullar med mycket styrketräning och förbränning som gäller fram tills Thailandresan! Hepp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela