Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Ett hål i hjärtat

Publicerad 2009-07-28 23:39:31 i Vardagligheter


Min mormor älskade änglar, nu är hon en av dom...

Igår morse somnade min älskade mormor in efter ett års kamp mot cancern.
Det känns så konstigt att hon är borta.
Min fina, coola mormor..
Vi stod varandra väldigt nära och hon är en av mina största förebilder här i livet.
Hon kommer verkligen att fattas oss...

Idag har jag och min kusin varit ute på landet med morfar.
Vi har lagt nät, pysslat lite i trädgården och bara varit. Precis så som han och mormor brukade göra.
Det kändes skönt men tomt. Så fruktansvärt tomt.

Vi ses i Nangijala älskade lilla mormor.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-29 07:48:57

Jag är så ledsen för din skull Emelie! Det är hemskt när de vi älskar måste lämna oss och framförallt av en sån onödig sak som den förbannade cancern. Jag blir så arg!!



Men var glad över och minns alla fina stunder du och mormor haft tillsammans, dessa tar hon också med sig upp till himlen. Lång kram!

Postat av: Milla

Publicerad 2009-07-29 08:50:31

Massor med kram

Postat av: jessi

Publicerad 2009-07-29 12:22:44

Jag tänker på dig. Jag förstår din sorg, min älskade mormor dog för snart 2 år sedan. Vi stod varandra nära, hon var så underbar. jag bearbetade allt med att skriva dikter, hoppas du hittar något som hjälper dig. det kan bara att vara ute i naturen, lyssna på avkopplande musik, skriva dagbok eller göra det som man brukade göra tillsammans.



jag hade stor saknad länge. jag hade aldrig trott att det skulle kännas så tomt. samtidigt var jag så glad över att hon just var min mormor. jag upplevde både stor lycka och sorg på samma gång, märkligt på något sätt, lyckan över alla minnen och kärleken mellan oss och sorgen efter saknaden.



KRAM till dig från mig.

Postat av: jessi

Publicerad 2009-07-29 12:25:49

jag skrev en dikt samma kväll min mormor gick bort, den finns på min blogg på kategorin konst. om det kan vara något som lite tröst.



KRAM igen

Postat av: jessi

Publicerad 2009-07-29 12:27:51

Här har du dikten, så slipper du leta i min blogg. KRAM



Farväl mormor farväl



In i det osynliga har du flygit iväg



Lämnat jordens sorger bakom dig



stängt dörren till denna värld



Farväl mormor farväl farväl



Du lämnar ett tomrum efter dig



större än jag någonsin kunde ana



Du var oändligt älskad



Vi hade dig så kär



Lyckliga var stunderna med dig



Saknaden är stor tills vi möts igen



Farväl mormor farväl



Flyg iväg med vingar vita



högt mot himmelen



(skriven av jessi)

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-07-29 14:31:20

Nej usch...



Ditt inlägg får mig att direkt tänka tillbaka till den dagen då jag plötsligt & helt oväntat förlorade min älskade lilla mormor. Vi stod också varandra väldigt nära, så jag förstår precis hur du känner nu.



Svårt att finna ord, vet inte vad jag ska skriva, vill så gärna skriva något tröstande... Men vad?



Tänker på dig & sänder varma styrkekramar. /Miia



Postat av: Anneli

Publicerad 2009-07-29 15:57:51

Ledsen för din skull. Hoppas att hon har det bättre där hon är nu.

Roligt i alla fall att hitta en ny blogg som verkar intressant, kommer att titta in fler gånger.

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-07-29 19:16:26

Är så ledsen för din skull gumman.

Massa styrka o kärlek.

Kram

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-07-29 19:48:15

Tänker på er!

Kram

Postat av: Linda D

Publicerad 2009-07-29 20:25:16

Kram på dig gumman...

Postat av: Mrs. b

Publicerad 2009-07-29 21:57:36

Beklagar sorgen och skickar lite styrkekramar!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-07-29 22:01:50

Jag beklagar verkligen gumman men livet har tyvärr sin gång hur jäkligt det än är. Saknar ofta mina far/morföräldrar och man önskar att man fick ha alla i sin omgivning kvar för alltid.

Men förhoppningsvis ses vi alla uppe bland molnen igen.



KRAAM till dig

Postat av: Therese

Publicerad 2009-07-30 13:50:32

Skickar en kram och hoppas ni får en fin begravning och ett vackert farväl till din mormor.. Kramar

Postat av: Malin S

Publicerad 2009-07-30 22:20:51

Jag beklagar att din mormor inte finns kvar nere på jorden hos dig. För några år sedan gick min farmor bort och trots att hon var gammal och sjuk önskade jag ändå att bara få hålla hennes hand en liten stund till. Man blir nog aldrig redo att lämna över sina nära trots sjukdom & lidande. Hoppas dagarna nu efter känns lättare och lättare. Det kommer en tid när du kan minnas henne enbart med glädje utan att sorgen tar över. Dessutom kommer de vi älskar alltid att finnas kvar hos oss i hjärtat. Lilla Amy har Amalia som andranamn efter farmor vilket också känns bra. Då påminns jag om farmor och hur underbar hon var varje dag. Massor av kramar till dig.

Postat av: Hanni

Publicerad 2009-07-31 19:02:58

Vad tråkigt, jag beklagar din sorg. Jag förlorade själv min farmor och morfar inom loppet av 2 år - det var tufft, men det blir lättare även om saknaden alltid finns där. Jag önskar dig en fin tid av att minnas härliga minnen.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-08-01 07:47:12

Vad otroligt tråkigt det är när man förlorar någon. Fick aldrig träffa min mormor hon var borta sen länge när jag föddes. Hoppas du kan glädjas i att hon har varit en stor del av ditt liv.



Mina barns farmor dog för 4 år sen och den saknaden känns varje dag ännu. Hon dog på tok för tidigt med.



Skönt att din morfar får rå om er nu, det behöver han nog ännu mer nu.



Kramar

Postat av: Linalotta

Publicerad 2009-08-01 09:01:13

Tänker på dig!

KRAM

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-01 15:36:03

Tröstkramar från mig....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela