Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Thailand del 1.

Publicerad 2009-03-30 18:27:19 i Vardagligheter

Här kommer en liten sammanfattning av vår Thailandsresa!
Tyvärr blev det inte alls som vi hade tänkt oss eftersom älsklingen blev sjuk och var sängliggande i totalt 6 dagar..
Vi hade några dagar där det regnade galet mycket men i övrigt hade vi en underbar semester!

Vi började så klart med att fira in semestern med skumpa på Arlanda.

Flygresan ned gick hur smidigt som helst!
Framme i Bang Tao mötte vi upp vår kompis T som jobbar säsong där.
Han hade fixat världens finaste hus till oss!
Egen pool på takterassen och vart och ett av de tre sovrummen låg avskilda som i egna små hus i huset.


Jag och älsklingen fick äran att bo i master bedroom.
Stooort och luftigt med en väldigt vacker- men väldigt hård- säng!


Kontrasterna i Thailand var väldigt stora.
Här är utsikten från ena hållet med bergen och flådiga villor.


Och här är den från andra sidan där folk bor i skjul...


På kvällarna slog dom upp en liten matmarknad precis intill vårt hus.
De sålde frukt och grönsker, kött, färska skaldjur, våfflor och även kläder.



Många av dagarna på stranden började med bananpannkakor och färskpressad fruktjuice till frukost. 


Stranden i Bang Tao är över 8 km lång.


Och har massor av mysiga små restauranger.


En liten Elefant på promenad.


Och en fantastisk solnedgång...


Jag och Linda tog massage var och varannan dag...


Vi hyrde scootrar för att lättare ta oss mellan stranden och huset.


När det regnade spelade vi poker.


På min födelsedag åkte vi till mysiga Surin Beach för sol och bad.


Älsklingen och Mr. C


Bättrade på brännan ytterligare


Fortsättning följer.....





Kommentarer

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-03-30 20:34:26

Åååh ser så härligt ut!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-03-30 20:57:24

Ser redan fram emot fortsättningen....



Trist att han blev sjuk men inte mkt att göra något åt. Din massage såg ju grym ut, lyxigt värre att få det varje dag. Gillade söta elefanten också...haha



Ha det bra. KRAAM



Ps: Bytte tåg i Enköping i fredags och tänkte såklart på dig:)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-03-30 21:24:00

Åh, vad avis man blir när man ser hur underbart ni verkar ha haft det :)

Postat av: jessi

Publicerad 2009-03-31 07:27:11

såå roligt att få se så mkt foton från er resa! härligt med den långa stranden, marknaden o goda frukosten!



ha en härlig tisdag!



KRAM

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-03-31 11:49:15

vad fint ni har haft det! Mysigt med marknad runt hörnet. Man blir ju lite avundsjuk liksom...men inte över flygresan! Jag är nog lite flygrädd numer, var inte det tidigare men blivit med åren.

Ser fram emot fortsättningen!



Kram och välkommen hem

Postat av: Marina

Publicerad 2009-03-31 11:51:53

Härliga foto!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-31 13:45:14

Miia: Ja, måste medge att jag längtar tillbaka till värmen iallfall liite... ;-)



Madeleine: Det var underbart att kunna få massage när man ville- och det var ju så billigt!! Lovley!

Lilla Elefanten hade ett rosa hårspänne som inte syns på bilden! ;-)



Trevligt att du fick en liten stund i metropolen, haha! Synd att jag inte var hemma och kunde hälsa på dig bara... =/

KRAM



Frida: Vi hade det super- om man bortser från sjuktiden bara ;-)



Jessi: Tack! Det var härligt! Hoppas bara att solen och våren dyker upp snart här hemma så man slipper frysa så! ;-)



Detsamma tjejen! Kram



Ann-Louise: Nä flygresan var verkligen inget att vara avundsjuk på! Vidrig rentutsagt! Huvva!



Tack snälla! Kram



Marina: TACK! =)



Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-31 14:46:41

Ååå, det ser ju helt fantastiskt ut! Tråkigt med sjukdom men ni verkar ha haft det kanon ändå?!

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-31 16:08:33

Elin: Jodå! Det hade vi absolut! Härligt med sol och bad! Kram

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-03-31 17:13:17

Välkommen hem gullet!!!



Kul att se alla fina bilder från er resa. Måste dock säga att det är galet att ni redan är hemma igen. Känns som det var i förrgår ni reste. Tönk vad tiden går ;-)



Massa kramar

//Anna

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-31 18:35:59

Välkommen hem snufflan! Det såg ju ut som paradiset ( eller,ja kanske inte alla bilder då..)Som jag skrev på kortet, hoppas att du är brun somen pepparkaka! Frida hade ju sin 30års fest i söndags och Johan var där,jätte kul att träffa honom det var ett tag sedan.Det var hur tok rolig fest som helst,träffade jätte många gamla "säsongare" tex, macke-munken och mickis,kul. Jag skulle hälsa såjätte mycket från Frida till dig! Hon var i sitt esse,behöver jag säga mer ha,ha. Vi kan ju höras snart såkan jag berätta mer.

kramis!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-31 21:30:45

Anna: tack gumman!

ja, det är galet! Tiden går på tok för fort måste jag säga! Svisch! Så var semestern över! =/

Kram!



Linda: Tack hjärtat!

Det var underbart! Har fått en hyfsad bränna, trots att jag låg inne och gjorde Erik sällskap ett par dagar, men den försvinner väl fortare än kvickt härhemma i kylan! Jag vill ha vår!!



Vad roligt att festen var lyckad och att du träffade en massa gamla "godingar"!

Du får häls så mycket tillbaka till Frida och ge henne en kram från mig!

Tack än en gång för kortet och blomstercheckarna!

PUSS

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-31 22:06:49

Välkommen hem snufflan! Som jag skrev på kortet,hoppas att du är brun som en pepparkaka,hi,hi. Det var ju som sagt 30 års kalajs för världens bästa Frida i Söndags och jag träffade många gammla "säsongare" tex, macke- munken och mickis! hur kul som helst! Jag skulle hälsa så mycket från Frida, hon var ju i sitt esse, behöver jag säga mer, ha,ha. Johan var också där, det var jättekul att träffa honom med, det var länge sedan jag såg honom. Det var en riktigt kul fest, vi kan ju höras snart så ska jag berätta lite mer... Hoppas det bästa till dig vännen! Kram o puss.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-31 22:08:30

Ha,ha! jag missade mitt inlägg och blev as arg för att jag trodde det hade försvunnit! jädrans blindstyre, ha,ha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela