Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Fredag.

Publicerad 2009-05-08 22:32:17 i Home Sweet Home

Fredagskväll och väldigt mätt och belåten!
Svärmor, svärfar, svägerskan Malin och hennes Peter har precis åkt härifrån.
Älsklingen hade ordnat världens godaste middag med en drös olika sorters plockmat, Mums, mums!
Till det dracks det både cava och rödvin, (så slinter jag lite på tangenterna vet ni vad det beror på!) och det diskuterades bloggars vara eller icke vara.. Tur att jag har Mailn på min sida iallfall- alla bloggare är nämligen inte mediekåta skummisar som inte kan komunicera med människor på "vanligt" vis som min kära sambo tror.... ( Ok, detta uttalande ska tas med en *nypa* salt, men han kan inte riktigt förstå tjusningen helt enkelt)

Dagen i övrigt har spenderats med Ina och Sigge på Ikea. Sigge, den lilla ligisten, vrålade som en tokig hela vägen från Enköping till Västerås, men jag behöll lugnet bakom ratten ändå! *stolt*

Ännu en Malm byrå till sovrummet inhandlades- garderoberna svämmar över av kraffs- och nya fina kuddar till soffan följde också med hem. Några enkla vita och en färgklick i ceriset pryder numera soffan!



I morgon bär det av på föreläsning i Eskilstuna, är inte ett dugg sugen ska jag erkänna, men, men....

Just ja! Har ju glömt att berätta att jag blev godkänd på ekonomi tentan (den jag höll på att missa pga. "hjälpsamma" farbrorn") Så Ann-Louise- du hade rätt!! HURRA!

Puss på er!

Kommentarer

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-05-08 22:55:53

Grattis till ännu ett lyckat studieresultat!



Låter som ni haft en riktigt mysig kväll där hemma. Din sambo låter lite som min vad gäller bloggar... ;) Karlar!



Jag skymtar ett vitt snyggt soffbord på bilden! Vart har ni köpt det? Kraaam

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-05-09 01:08:59

Jag visste det!! WOW!!



Grattis gumman vad glad jag blir för din skull. Ler stort för mig själv här i den sena timmen.

Nu kan jag somna ännu gladare i natt.

Delad glädje är dubbel glädje. Säg det till sambon- blink



Kramar och suss gott =0)

Postat av: jessi

Publicerad 2009-05-09 07:53:39

Vad härligt att du klarade tentan! När du kommer hitåt så åker jag bortåt, ska till mysiga Mariefred!

Ha haa.. då har inte din man mött mig!

Jag tror faktiskt att det är tvärtom, de flesta bloggare är öppna o sociala människor, annars skulle de inte ens ha vågat börja blogga! För det krävs social förmåga att kommunicera via nätet och många gånger träffas man ju i verkligheten med!



Vilket fint soffbord ni har! Var har du köpt den?



KRAM!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-05-09 12:31:26

Miia: tack snälla!

Haha, Ja-karlar! Det roliga är väl att han inte har läst en blogg i hela sitt liv. Jo förresten- AIK bloggen duger minsann! ;o)



Soffbordet kommer från Em, men jag tror tyvärr inte att det finns kvar... Kram



Ann-Louise: tack snälla söta! Jag är sååå glad att du hade rätt! =D

Haha, det ska jag hälsa honom! ;-) KRAM KRAM



Jessi: Ja, sååå skönt! Det blev ingen tripp till Eskilstuna för mig idag. Halsen och ögonen kliar och jag pallade inte att sitta på en föreläsning i flera timmar och snörvla!



Haha, jag får skicka över honom till dig på lite bloggterapi! ;-)



Soffbordet kommer från EM, men det verkar inte finnas kvar i deras sortimen längre...



Kram på dig!

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-05-09 12:49:18

GRATTIS till tentan, du är grym :-)



Vad häligt att du behöll lugnet när bebislegisten skrek i bilen, där är ett problem jag har (tur jag inte är mamma) jag klaraa inte av skriver, min hjärna blockeras och jag känner mig galen - haha! Tur du klarade det som sagt eftersom du satt bakom ratten. Tänk vad de små söt liven kan föra oväsen ;-)



Snyggt med nya kuddar och ert soffbord är ursnyggt, synd att det inet finns längre som du skrev ovan annars hade jag gärna kilat i väg och härmat dig och köpt ett lika dant!



Lycka till på föreläsningen är inte avundsjuk på dig i det fallet, mer avis på ert bird ;-)



Kram kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-05-09 15:30:23

Anna: tack gumman! det känns väldigt skönt! "bara" två tentor kvar sen är terminen över!



Haha, ja herregud vad de kan låta! Förr blev jag jättestressad, men nu när alla kompisarna har ynglat av sig i rask takt har jag faktsikt vant mig!

Iofs. kanske det blir annorlunda den dagen det är ens egen ögonsten som vrålar och mammahjärtat blöder! ;-)



Tack snälla, jag älskar vårat soffbord även om vi har varit lite slarviga med underlägg så det har blivit lite repigt, men, men det är inte hela världen!



Stannade hemma från föreläsningen. Imorse när jag vaknade var halsen tjock och ögonen kliade(sabla pollen! ) värdelöst att sitta i en föreläsningssal och snörvla hela dagen!



KRAM

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-05-09 16:42:08

GRATTIS men som vanligt tvekade jag inte det minsta på att du inte skulle fixa det=)



Snyggt soffbord ni har=)



KRAAM KRAAM

Postat av: Anna

Publicerad 2009-05-09 17:25:36

Vilket fint soffbord ni har. Vart har ni köpt de?



Mvh Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-05-10 15:30:51

Madeleine: Tack gumman! Gulle dej! =)Kram kram!



Anna: Tack snälla! Det kommer från EM, men finns inte kvar i deras vad jag kan se..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela