Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Fredagsmys?

Publicerad 2009-11-06 17:34:05 i Vardagligheter


Löven ligger som ett gult täcke i trädgården, tur att någonting lyser upp lite i det gråa november vädret!

Fredagsfeelingen har äntligen infunnit sig här hemma.
Lägenheten är nystädad, ljusen är tända, vinet framtaget och Jack Johnsons sköna stämma strömmar ur högtalarna. Skulle egentligen ha befunnit mig i Gävle nu men jag hoppade över kvällens lektion för lite kvalitetstid med älsklingen i stället. Det har varit mycket jobb, plugg och annat för oss båda de senste veckorna så det ska bli så skönt att "bara få vara" tillsammans och krypa upp i soffan med ett glas vin i handen.
I morgon bitti åker jag dock till Gävle och tillbringar lördagen i lektionssalen som vanligt!

Ikväll vankas det fredagsfavoriten Carbonara till middag. MUMS!
Vi använder aldrig grädde när vi gör den utan gör alltid en (i mitt tycke) riktig Carbonara:
Spaghetti, sidfläsk, gullök, äggula och parmesan! Enklare och godare kan det knappt bli!

Ha en bra kväll finingar! Kram

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-11-06 21:56:18

Fredagsfeeling här också, ska bli så skönt med helg även om jag har en massa att göra iaf.



Ha en bra dag i Gävle. Kraam

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-11-07 14:27:16

Hej,



Jag såg att du varit inne på Johannas sida så då var jag ju tvungen att titta in till dig. Va fina bilder du har! Hoppas allt är bra med dig! Kramar Hanna

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-11-07 20:44:48

Madeleine: Helgkänslan är svårslagen! Även fast man har mycket att göra! Kram på dig fina!



Hanna: Tack snälla! =) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela