Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Upp som en sol ned som en pannkaka.

Publicerad 2009-09-03 23:06:25 i Vardagligheter



Dagen började med lite glädje över att jag faktiskt känner mig bättre- Kan-Jang is the shit!
Har hunnit jobba undan en hel del på jobbet och högen på skrivbordet är avsevärt mycket mindre!

Men på eftermiddagen byttes glädjen raskt mot förtvivlan och uppgivenhet.
Fick resultatet från mina Ekonomitentor. Och jag kuggade. På båda två.
Dessutom med några ynka, futtiga poäng.
Behöver jag säga att sinnesstämningen inte var på topp?
Några tårar senare och ett ordentligt pepptalk från mamma känns det bättre.
Jag inser ju att mina förutsättningar för att ta till mig det jag läst inte har varit särskilt bra med tanke på allt som har varit. Tankarna har ju varit på helt annat håll och att ens tro att jag skulle fixa att skriva en tenta dagen efter mormors begravning kanske var lite väl naivt.

Tyvärr kan detta grusa mina planer för vårens ansökningar en aning men det är inte mycket att göra åt.
Nu är det bara att skaka av sig detta, ta nya tag och sikta framåt.
För framåt ska jag, inget snack om saken!

Kvällen har jag ägnat åt att pyssla om mig själv. Lagt ansiktsmask, piffat fötterna och tog faktiskt en sväng till solariet. Det händer ytterst sällan men nu kände jag mig så ynklig och glåmig att jag ruckade på min solariemotvilja.

Nu ska jag ut i regnet och rasta Allan, sen är det sängen som väntar!
Imorgon är det jobb på förmiddagen och sen ska vi duka inför bröllopet! =)

Sovgott! Kram

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-09-04 08:13:24

Klart du ska framåt!

Hoppas du kryat på dej ordentligt och att du får en helt fab helg!!

Vill se massa massa bilder efter helgen :-)

Kramar

Postat av: Milla

Publicerad 2009-09-04 09:51:10

Har oooont i magen.... buhu Är så himlans nervös idag, kan inte tänka klart. Vi ses om ett par timmar! Kramar i massor!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-09-04 10:56:51

Massor med kärlek & pepp till dig bästa syster! Allting som du vill kan du göra. Glöm inte det! KRAM

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-04 16:08:04

Du kommer igen den här gången också!! Vad är ett par tentor egentligen...surt förstås, massa rubbade planer osv. men i det stora hela så går det att göra om dem. Kanske lär du dig till och med mer på det sättet och blir en alldelens fantastisk mäklare tids nog...eller jag vet att du blir det!!



Stora kramar till dig. Kämpa på låt inte detta ta ner dig helt och du har ju ett underbart bröllop att se fram emot!!

Postat av: Mrs. b

Publicerad 2009-09-04 18:10:32

Så jobbigt! Men du kommer säkerligen igen!

Skickar lite styrkekramar åt ditt håll!!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-04 19:32:43

Gumman! du fixar det nästa gång! heja,heja!! du är ju så jädrans duktig, det vet du att jag tycker :)



Är det bröllop i kväll eller i morgon? Antar att det är i morgon...

Jag ska på bröllop nästa lördag! såååå underbart me bröllop!

ÄRTOR PÅ KAN GÅ!!!!! ha,ha!

kramen.

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-09-04 21:03:25

Det kommer att gå bra nästa gång, förstår din frustration och att du blev ledsen, men det har ju vart en massa runt dig så det är väl inte så konstigt. ej du kommer igen det är jag säker på! Tänker på dig sötnos!



Stor kraaaam

//Anna

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-04 21:52:09

Med tanke på omständigheterna så hade det nästan varit ett under om du fixat allt galant. Man behöver inte vara övermänniska utan vi är alla mänskliga.

Visst är det trist men samtigt en "bagatell" och du fixar det nästa gång när du kan fokusera på uppgiften. Du vet att du kan!!!



Tappa inte hoppet nu utan tänk framåt och ha en underbar helg med bröllop nu!



STOR KRAAAAMMMMM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-09-07 22:36:51

Alla: Tack snälla för att ni är så fina- vilka underbara läsare och vänner jag har! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela