Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Måndag

Publicerad 2010-01-25 20:56:48 i Vardagligheter


Ashtanga yoga- både för kropp och själ...

Vips så var dennna måndag snart till ända!
Förstår inte var dagarna tar vägen!?! Galet.
Är nyss hemkommen från ett Yoga pass.
Är tillbaka hos min gamla yogainstruktör som har haft ett långt uppehåll men som äntligen är tillbaka.
Helt underbart att få träna Ashtanga Yoga igen!
Som jag har längtat!

Tentan i lördags kändes helt Ok, även om man helt klart hade rejäl träsmak efter fem timmar på samma hårda stol. Nu återstår det bara att vänta. Hoppas så klart på ett positivt besked men kommer inte deppa ihop om det visar sig att jag har kuggat. Med tanke på hur få som klarar den första gången så har jag nästan ställt in mig på att få skriva om. Lika bra det så blir man inte besviken iallafall ;).

Igår tog jag ledigt från allt vad studier heter. Det behövdes kan jag säga.
Var på femårskalas, frossade i goda bakverk och gladde mig åt lyckligt litet födelsedagsbarn.
När jag kom hem hoppade jag ur kalaskläderna och kröp ned i sängen en stund.
Läste inredningstidningar, vilade och skrotade runt i morgonrocken resten av eftermiddagen.
Så himla skönt!!

Det är viktigt att trycka på den där pausknappen och bara få andas ibland.
Glöm inte det!
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2010-01-26 07:31:14

En hel ledig måndag var du väl värd efter allt pluggande du gjort den sista tiden.

Bra där!

Kramar

Postat av: Malena

Publicerad 2010-01-26 10:14:12

Jag har Yogat lite nu på morgonen. Det var sköönt! Fick nyss en DVD med gravidyoga som jag inte tittat på ännu. Det går liksom inte att göra alla rörelser nu. Magen stramar och gör ont ibland.



Vilken skön dug du unnande dig igår! Bra där!



Kram!

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2010-01-28 18:36:59

Det är väldigt, väldigt viktigt att kunna sätta på pausknappen ibland så man inte bränner ut sig!



Hoppas pluggandet går bra, du är allt riktigt riktigt duktig!



Massa kramar

Postat av: Susannes Liv

Publicerad 2010-02-12 23:35:17

Håller med fullständigt!



Det är tokviktigt att vågar stanna upp och bara vara ibland...



Jag har också tagit upp Yogan efter något års latande :-)



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela