Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Hundsim

Publicerad 2010-03-11 21:44:21 i Vardagligheter


Ahhhh! Snart är det min tur! Jag måste gömma mig!!!

Don´t let go matte, don´t let go.....

Simmasimmasimmasimmasimma!!!

Linnéa är
en tålmodig dam som gör precis som hon blir tillsagd.

Ella trivs som fisken i vattnet- så pass att hon gjorde ett försök att slänga sig i poolen ännu en gång efter avslutat pass! Dit har inte riktig Allan kommit än, hrm....


Ikväll har vi varit i Bålsta och simmat med dogsen! Eller vi har inte simmat med hårbollarna har.
Fast Allans vilda plaskande i poolen kanske man inte kan kalla simmande direkt, men det tar sig...
För att inte bli blöt under hans vilda framfart krävs våtdräkt och cyklop, minst.
Idag hade jag regnställ och gummistövlar- det räckte inte kan jag säga och jag var nästan som nyduschad när passet var avslutat. Blev en kall bilfärd hem, tur att det snart är vår! ;oP

KRAM

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-12 11:07:31

ha ha ha ogillar han vatten så mycket?

Sötnosen!

Kram

Postat av: Evelina

Publicerad 2010-03-13 16:23:06

Haha, SötAllan! :)

Kram

Postat av: Malena

Publicerad 2010-03-14 11:01:14

Nä! Va kul med hundsim! :) Det behöver övas lite tro jag. :) En tax min familj hade när jag var liten hade så korta ben att när han simmade så blev det sådan spinn på benen att han snurrade runt på rygg och sjönk som en sten istället för att ta sig framåt. :) Men de andra taxtarna har simmat hyffsat bra med tanke på cylinderform och pinnar till ben.



Kram!

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2010-03-14 12:48:31

Kul med hundsim! Allan är ju för söt!



Just nu ligger vår Ludde och latar sig i solen ute på balkongen. Äntligen har det kommit fram en liten fläck som inte är snötäckt och den ligger han gärna på. Sötnosen, haha!



KRAAAM

Postat av: Annas inspiration

Publicerad 2010-03-15 20:07:14

Tack snälla Emelie :-) Känns underbart!!!



Vad skoj med hundsim, Allan måste storälska det.



Trevlig kväll

KRAMAR

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-03-17 23:27:24

Malin: Jupp! fast nu i måndags var det inte RIKTIGT lika panikslaget, han valde faktiskt att lämna bryggan själv och simma en LITEN sväng! Framsteg! ,o)

Kram



Evelina: ;oP



Malena: Haha, jo! Många hundar tycker det är superläskigt första gångerna men dom finner sig ganska snabbt! För Allan tar det dock lite längre tid, haha!

Stackars lilla taxen!! Tur att Allan har flytväst- annars skulle det säkert hända honom som han sprattlar runt! Kram



Miia: Ja, det är bra konditionsträning och så är det bra för muskler och rörlighet! Allan börjar ju bli till åren och då får man inte ligga på latsidan så man blir stel! Allan gör precis som Ludde- finns det minsta lilla solfläcken på golvet slänger han sig där direkt! Sött! Kram



Anna: Det förstår jag! Härligt!

Det är skoj, men Allan är inte så såld på det än, haha! Men det ger nog med sig med tiden!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela