Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Frusen student!

Publicerad 2009-08-31 17:48:30 i Vardagligheter




Höstbild från förra året. Än är inte löven gula men snart så...

Jäklarns vad kallt och blåsigt det är ute! Nu är verkligen hösten här! Brrr!!

Har ägnat större delen av dagen framför datorn.
Nu har terminen dragit igång på allvar och det är en hel del att pyssla med!
Nu till att börja med läser jag Fastighetsrätt och Ledarskap 1, senare på terminen börjar en kurs som heter Fastighetsköp och beskattning. Det blir en intensiv höst med många helger i Gävle men jag är laddad som tusan och känner att det verkligen ska bli kul att få komma igång med pluggandet igen!

I lördagskväll när jag kom hem från Gävle var det bara att svida om fort som tusan för vi var bjudna på middag hos min moster och hennes man. Vi åt antipasto och smarrig pasta med Salsiccia, drack gott och hade så trevligt att vi inte trillade hem förrän vid halv tre tiden! Somnade nog redan innan huvudet landade på kudden!

I söndags skulle jag ju egentligen ha sprungit tjejmilen, men eftersom sommaren har varit som den har varit har jag inte haft ork till att träna överhuvudtaget. Det går ju fler tåg så jag stannade hemme och hängde med min fina morfar istället.

Min duktiga syster däremot, hon sprang och gjorde det på 62 minuter! Bra jobbat!

Nu ska jag kasta i mig lite kyckling lasagne sen ska jag och Malin hyra fim, passar ju väldigt bra med tanke på "kura upp sig i soffan" vädret! Kram på er!

Kommentarer

Postat av: jessi

Publicerad 2009-08-31 18:06:47

Du gjorde helt rätt, det är okej att ändra sina planer, du får fler chanser! Mysigt att umgås med morfar!



KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-08-31 18:30:23

Jessi: Ja, jag kände det. Man måste inte allt hela tiden! Jag och Morfar var på tacksägelsegudstjänst där de talade om för församlingen att mormor hade gått bort... Jobbigtm men Det kändes viktigt att få vara med morfar då.



Kram på dig!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-08-31 18:37:06

Tack! :) Hoppas det går bra för dig också!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-08-31 21:22:47

Sara: tack snälla- det hoppas jag med! ;OP

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-08-31 21:55:39

Ja idag var det verkligen höst på riktigt, blåsigt och lite småkyligt.



Hoppas att alla studier kommer gå bra i höst. Jag har läst en del kurser i ledarskap och dom är riktigt roliga=)



KRAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-08-31 22:04:39

Madeleine: Ja, det var skinjacka och halsduk på idag!!



Tack, det hoppas jag med! Känns som alla kurserna kommer att bli riktigt roliga! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela