Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Fastekur.

Publicerad 2008-08-11 19:40:19 i Vardagligheter

Ja ni gott folk det här är vad mina måltider kommer att bestå av de närmsta tre dagarna:

Ser mumsigt ut va?
Det är nämligen så att min kära sambo bestämde sig för att han skulle ta en fastekur för att komma i form och rena kroppen efter semestern... Och för att vara en stöttande flickvän hängde jag på!
Vad gör man inte för sin käraste?
Egentligen kunde inte magsjukan ha kommit lägligare för 2 dagar innan fastan ska man vänja kroppen vi en mindre mängd mat och helst bara äta filmjölk, frukt och grönsaker.
Nemas problemas för min del, eftersom jag inte har fått ned något annat än filmjölk det senaste dygnet...
Så i morgon börjar kuren på riktigt då ska jag leva på buljong, grönsaksjuicer och örtte!
Förhoppningsvis ska det ge mig en kickstart för en hälsosam höst och kanske ett och annat tappat kilo!
Wish me good luck!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-08-11 21:58:16

Jag har ju såklart svårt för allt vad dieter heter..haha

Jag önskar istället att jag kunde njuta av mat som jag en gång kunnat:)

Fast jag tror på: "Ät av allt i lagom mängd". Livet är verkligen för kort för att inte njuta. Måste bara inse det själv;)

Lycka till med "rensningen" även om jag inte tror att det är ett bra sätt på sikt. Kramar

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-12 11:04:26

Madeleine: Jo, jag förstår dig helt! Tror inte på "mirakel kurer", utan bra mat och motion är det allra bästa! Det här ser jag mer som en kickstart för att komma igång! Och om det är så som det sägs med fasta- att man blir piggare och mår bättre efteråt då är det ju bara bonus! ;-)

Ha en bra dag tjejen! Kram kram

Postat av: Linda

Publicerad 2008-08-12 12:50:30

Oj,oj magsjuk,blä!! stackars :( hejar på er och kuren. Skulle ju behöva det jag med men jag får vänta tills amningen är avslutad om si så där 4 mån. hihi. men då jäklar!

kramen.

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-12 13:06:53

Linda: Tack söta! Magsjukan var ingen höjdare alls!

Hur går det med liten? Puss

Postat av: Anna

Publicerad 2008-08-12 14:03:11

Ja det är så drygt när inget händer, dagen liksom segar siog fram, suck.. men nu är dte fika i alla fall, alltid något ;-)



Lycka till med fastandet!



KRAAAAAAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-12 14:52:29

Anna: Tack! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela