Em

Så som jag ser det. Simple as that.

skärgårdsbröllop...

Publicerad 2007-09-10 19:08:00 i

Jaha..då är man tillbaka till din grå (minst sagt..vädret idag är uselt) vardagen igen...
Har verkligen haft en underbar helg på Utö.
Jag och L syster lyckades missa färjan, så vi fick båtlifta med en chartrad båt! En gubbe som fylde 60 hade hyrt båten och de var snälla nog att skjutsa oss! Blev tom. bjudna på skumpa! Lovley!
När vi väl var framme började det med grillfest, hur kul som helst! Alla (inkl. brudparet) var ruskigt taggade och partade loss ordentligt! Lördagen inleddes med bakis frukost på värdshuset, sen var det bara att slappa fram tills kl 15, då en båt tog oss till kyrkan för vigsel. Så underbart vackert! Inte ett öga var torrt...Speciellt inte mina eftersom jag är en rikyig lipsill! *ler* Så otroligt lycklig för L&J´s skull!
Vädret uppförde sig under vigseln, men när brudskålen skulle hållas öppnade sig himmlen...så typiskt!
Men personalen räddade det fin med massvis av paraplyn och ett party tält!
Middagen var kanon! Bra tal och jättegod mat!
Sen var det  fest fram till småtimmarna-de tappraste höll ut till 07.00...
Brunch på söndagen och sen vinkade brudparet av gästerna vid båten...
Ja..vad ska man säga..Fantastiskt!! Så otroligt roligt!
Igår blev det alltså en stilla kväll framför tvn med älsklingen. hyrde "se upp fär dårarna"... Måste säga att jag hade väntat mig mer... tyvärr...
Idag har jag varit duktig och tvättat och städat... Nu blir det plugg och sen Top Model.
image42 Utö kyrka.


puss

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2008-02-04 14:10:33

Hej, sökte på skärgårdsbröllop och fick upp din blogg. Jag och min blivande man ska gifta oss nästa sommar och vill vara i skärgården. Var någonstans var det bröllopet som du skriver om här?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela