Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Ett utländskt språk

Publicerad 2008-08-27 22:01:22 i Vardagligheter

Hur kan man totalt missa att  kurslitteraturen är på engelska när man anmäler sig till en kurs?
Det har iallafall jag gjort. Bra där.
Det oroar mig lite. Ok, jag är ju inte direkt dålig på engelska ,men det är lite skillnad på: "Good evening sir. Would you like a glass of Chardonnay?" Och att plöja 900 sidor marknadsföring. På engelska.
Jag upprepar: På engelska. 900 sidor.
Herregud det var ju tid och evighet sen jag gick i skolan- då hade det ju varit nemas problemas! ;-)
Äh, det är väl bara att bita i det sura äpplet och köra på. Föreläsningarna är iallafall på svenska, som tur är!

Nu ikväll har jag varit extremt hurtig tilsammans med Syster och kusinbarnet Evelina- 5 km i joggingspåret!
Skönt, men jag kommer nog ha vissa svårigheter med att förflytta mig i morgon...
Fast jag pluggar ju hemifrån så jag behöver ju inte ens kunna röra mig! ;-)

Ha en skön kväll sötnosar!

Kramen!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-08-27 22:18:04

Fick också panik när jag för X antal år sedan öppnade en tjock MF-bok på engelska. Men man inser rätt snabbt att man inte behöver läsa från sida till sida. Mest skumma, bläddra och använda föreläsningarna. På det kommer man långt.

KramKram



Ps: Ett tips kan vara en ordbok med "Buisness-engelska" eftersom det är många ord som man inte känner till.

Postat av: Anna

Publicerad 2008-08-27 22:20:42

900 sidor fackspråk på engelska?????? LYCKA TILL!!! Fy låter faktiskt inte det minsta avundsvärt det där, men det fixar du galant, tar väl bara lite längre tid att läsa skulle jag kunna tänka mig.



Jäklar vad snygg du blev i håret förrsten, grrrrrr riktig PINGLA!!!! Sedan var ju dragspelandet och din mammas reaktion på dina stackars fingrar ROLIGT!!!



Muffinsen från Muffinsfabriken är gigantiska, sjukt stora och finns i en en MASSA goda smaker dessutom! Fick beslutsångest i butiken =)



Hahahaha, jaså du är en visslare/gnolare!!!Oj, oj ja det vill till att du tänker dig för när vi ses nästa ggn så jag inte blir galen ;-) Haha!



Ha en skön kväll du också! Kram!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 22:30:18

Madeleine: Ja, det kändes lite bättre när jag märkte att föreläsningarna var på svenska iallafall!

Tack för tipset! Kramar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 22:34:25

Anna: Japp.900 sidor.. gulp. Men jag hoppas att det är som du säger! =)



Tack söta du för "pingel komplimangen" Känner mig väldigt nöjd!



Riktigt roligt att läsa allas udda grejor!

Och jag ska hålla mig i skinnet vad gäller gnolande och sånt när vi ses-jag lovar! Haha!



Kram!

Postat av: Hill

Publicerad 2008-08-27 22:41:17

Hehe, inte då! Jag var ju ett ängelbarn! ;) Eh, men nej jag kanske har förträngt det lite då.. Men den rosa sopkvasten minns jag allt, den var min bästa vän! Men alltså, en kniv? Gjorde jag!? :P Vad sjutton hade du gjort för att reta upp mig då? Haha, ja jag tror mig ha nämnt det i något svagt ögonblick. Men ta för guds skull inte upp det med henne, det kan vara så att jag minns fel. :P Vad duktig du var ikväll! Kramar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-28 09:04:08

Hill: Ängelbarn? Pytsan!

Du var också duktig! =)

Postat av: CAJSA

Publicerad 2008-08-28 18:14:04

Hihi, vilken miss :O hoppas verkligen att det går bra trots de 900 sidorna på engelska..

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-29 09:14:40

Cajsa: haha, ja..Men nu känner jag mig lite lugnare och har kommit in i arbetet iaf. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela