Em

Så som jag ser det. Simple as that.

På bönpallen...

Publicerad 2008-08-16 22:57:47 i Vardagligheter

Jag har tillbringat hela dagen på "bönpallen" bakom pappsen. Det vankades mälaren runt, en av årets största händelser för alla motorcykel entusiaster, och när pappa, min farbror och två av mina fastrar med respektive skulle åka var jag inte sen att hänga på. Vi åkte dock inte hela rundan utan nöjde oss med en kortare variant, men när man är ovan som jag så är man rätt mör efter ca fem timmar på en motorcykel. Ömsom sol och ömsom regn,  väl hemma var man ganska frusen! Väldigt många fina hojar har vi sett iallafall. Min favorit var nog en knallrosa sak som det stod "Pussy wagon" på. Ni kommer väl i håg Kill Bill? Så jäkla cool!
Madeleine fick lite rätt när hon sa att hon satte alla dieter i världen på att jag skulle äta något gott i helgen...
Eftersom gårdagens upptrappning (med frukt, grönsakssoppa och grovt bröd) gick så himla bra kunde jag inte motså frestelsen när de andra beställde in räkmackor på mysiga Ångbåts caféet i Strängnäs. Och vilka räkmackor.. Herre gud så gott det var...
Till Anna kan jag iallafall rapportera att jag har överlevt fastan, mår toppen och har gått ner 2.5 kg! Nice. ;-)
Nu är det en väldigt trött Emelie som stupar i säng.
Natti natti...

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-08-17 08:32:56

Man börjar "känna" sina bloggvänner nu:) Kan tänka mig att den räkmackan var gudomlig!

Sköt om dig! KRAMAR

Postat av: Linda

Publicerad 2008-08-17 12:36:26

Vilken härlig dag du verkar haft :) Vad tråkigt med pollen :( kramar Han har det nog bättre i nangiala nu....

Puss!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-17 17:41:47

Linda: Det var superhärligt bortsett från regnet! Det är tråkigt, men så är ju livet ibland... =/

Puss!



Madeleine: Haha.. ja det är faktiskt så! Och den var ruskigt god! Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela