Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Utmanad...

Publicerad 2008-08-26 23:45:26 i Vardagligheter

Jag har blivit utmanad av Madeleine där jag ska avslöja 5-7 udda saker om mig själv...
Eftersom jag är ganska udda blev det 7!
Here we go:

1. Jag är en riktig lipsill som gråter mest hela tiden: på bröllop, när jag blir arg, när jag blir glad och tv ska vi inte prata om... Sjukhuset, Desperate House Wives, Hitta hem- You name it...

2. Jag blir som förbytt och får horn (fråga min syster) när jag kör bil, jag är den som svär, gormar och viftar om du kör för sakta, glömmer blinka, bromsar för tvärt osv...

3. Jag har superkorta fingrar. När jag skulle visa min mamma hur korta dom var för ett tag sedan började hon bara skratta och sa: "Men hur ser du ut egentligen" Ha,ha...

4. När jag var yngre var jag kär i Emilio Estevez... Riktig heting det där...Inte.

5. När jag gick på mellanstadiet spelade jag dragspel-hur jävla udda är inte det på en skala??? Den får ni svårt att slå!

6. Jag svär som en borstbindare och kan vara rejält grov i munnen- väldigt ocharmigt och får E´s killkompisar att bli lika förskräckta varje gång för... "Jag är ju tjej" ;-)

7. Jag har otroligt snuskig humor och kan dra historier som får den mest luttrade att rodna...

Jag skyller dom två sista på att jag har jobbat på tok för länge i restaurangbranchen... If you been there you know...


"Bloggare som blir "tagna" ska skriva 5-7 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information".
Antar ni utmaningen? Här kommer min "passning" till:

Syster

Linda

Sarah

Mia

Millan

Kommentarer

Postat av: Ingells

Publicerad 2008-08-27 08:06:53

Hahaha, vi är nog rätt lika! Svär också som en borstbindare - men det säger jag beror på var jag är uppväxt (Kroksbäck i Malmö) och grov i mun, yes yes - mina tjejkompisar "skäms" för mig men blir väldigt lätt kompis med killar, hahaha! Har alltid nästan bara jobbat med killar, det blir helt enkelt en annan jargong! Gråter också till TV men inte annars så mycket (? hm, vad konstigt eg??)Emilio Estevez, nja, kanske inte men hur mycket skäms inte jag över att jag hade en planch på Herreys på mitt rum (de var ju poppis när jag var liten)! Bilkörning - beror på humör... spelat dragspel kan jag heller inte skratta åt... spelade själv piano men VILLE spela dragspel (nästan ännu "nördigare"!??). Dina superkorta fingrar får du leva med, men vilket stöd din mamma visade, hahhaa! Hoppas du kan skratta åt det - du är ju perfekt annars! ;) kram

Postat av: Linda

Publicerad 2008-08-27 09:12:08

Nej men hej!! Va kul att jag fick utökamin läsarskara!! Måste säga att du blev jättefin i håret, visste inte att du hade lockigt hår!

KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 09:31:21

Ingells: Känsliga kompisar du har ;-) Tur att inte jag också ingår i deras umgängeskrets-då hade vi nog hamnat i karantän du och jag! haha!

Fingrarna är ju som sagt inte så mycket att göra åt och mamma är väl för go.. ;-)

Ha en bra dag! Kram kram!



Linda: japp! Nu har du en till på listan! =)

Vet inte var dessa lockar kommer ifrån... En gång i tiden var jag blondin med rakt hår, nu blir det bara mörkare och lockigare för var dag som går! Håller kanske på att förvandlas eller nåt? ;-) Kram på dig!

Postat av: SOFIE

Publicerad 2008-08-27 11:22:09

HAHA! Bästa var dragspelet!!! :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 11:31:55

Sofie: Dragspel..det är hett det! ;-) Kan tillägga att jag inte var särskilt bra heller!

Postat av: SOFIE

Publicerad 2008-08-27 11:51:22

Tack för såväl kommentaren, som komplimangen! :-)



Jag kan inte släppa det där med dragspelet, fatta kung du måste bli på fetserna om du drar fram titt gamla dragspel och drar av en "hej sa petronella" eller typ "gubben noak" :-)

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 12:24:18

Sofie: asg ja det vore nåt det!



Tyvärr är det enda jag kommer ihåg att det endast var jag och några ur "folkdansgänget" på skolan som gick (alla andra tyckte det var så töntigt) och att det var jäkligt jobbigt att släpa dragspelet(på en sån där liten vagn som tanter har till shoppingväskan) och från skolbussen på grusvägen 1km och hem...



Men tänk vad coolt det hade varit om jag faktiskt hade lärt mig något vettigt och kunnat riva av en låt på nästa fest! ;-)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-08-27 20:25:20

Gillar 2:an! Det låter som mig... Visst är det störigt med bilister som inte blinkar? Det är precis som om folk tycker att det är coolt att inte blinka... Det kan ju inte bero på att det är jobbigt att peta till blinkersen. Nej, det är bara en ful ovana... Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-08-27 20:28:06

En sak till! Kom precis på att när jag spelade piano på mellanstadiet, blev jag utnämnd till pianolärarens sämsta elev någonsin... Kul.

Postat av: Hill

Publicerad 2008-08-27 21:18:07

Haha, jagade jag dig också? :p Det har jag förträngt! Haha, ja men hur gammal var du. 15-16 liksom. Mamma vet redan om det tror jag ;) Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-08-27 21:45:12

Jenny: Haha- ja jag blir helt galen på folk! Spec. på pensionärer som kör i snigelfart!

Sämsta eleven- någonsin är inte illa pinkat! Väldigt pedagogiskt av läraren måste jag säga! ;-)

Kram på dig!



Hill: Om du jagade mig? Eh.. du kankse har förträngt att du var en liten djävul med rosa sopkvast och att du sulade en brödkniv efter mig en gång? Vet hon? Har du skvallrat!? Hahaha! Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela