Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Tredje advent

Publicerad 2008-12-14 17:03:25 i Vardagligheter

Är precis hemkommen från årets "glöggmys" hos fam. P.
Hela familjen samlad och flera av våra härliga släktingar som jag inte träffat på länge!
Massor av gott godis, skinkmackor, pepparkakaor och rödvin- stämingen på topp!
Nu blir det lugna gatan här hemma.
Ska kolla in favvobloggarna och kanske mumsa i mig en av Leilas saffrans och romsnurror som jag och syrran svängde ihop igår. Hon, jag och Lisy var faktiskt på en spontan visit i kyrkan i går kväll.
Hör inte till vanligheterna, men det var otroligt vackert med luciatåg och skönsång i den nedsläckta kyrkan.
Imorgon är det måndag och ny vecka.
Ska hjälpa mammsen med lite julshopping och äntligen fixa mina naglar!
Kram på er!

Bild:recept.nu

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-12-14 18:25:35

Vad mysigt med glöggmys med nära och kära=) Tiden går så himla fort nu och det känns inte bra att mysiga december snart är förbi...



Hoppas du har en mysig söndag och att du börjar piggna till från förkylningen. KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-12-14 18:52:55

Madeleine: Ja, det var supermysigt, dagarna bara rusar förbi så man får passa på att umgås och rå om varandra ordentligt!

Tack sötnos- känner mig faktiskt bättre idag! Wihii! KRAM

Postat av: Zandra

Publicerad 2008-12-14 19:02:33

Vilken dag! Mysig o jag vart ännu mer sugen på skinksmörgås nu! Måste nog inhandla en skinka att göra i ordning ihelgen ;-D De godaste som finns så här års ;-)



Kan också meddela att jag tittat i WGY's skolkatalog 1999-2000. Så små VI va ;-D men ack så söta! *fniss*

Ha en skön kväll gumman o hoppas du mår bättre nu! KRAM

Postat av: Umma

Publicerad 2008-12-14 21:47:06

Luciatittande i kyrkan måste vara bland det mest stämningsfulla lussetågen som finns. Vackert!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-12-15 14:11:59

Zandra: Skinksmörgås och julmust det är äkta julfeeling!

Haha.. så du har varit och tjuvkikat iallafall? Fy sjutton! ;-) Tack gode gud för att vi är äldre och visare-haha!

Kram på dig!



Umma: Ja, det var otroligt mysigt, med alla tända ljus och rymden i kyrkan gör ju sitt för sången! =)

Postat av: Zandra

Publicerad 2008-12-15 14:19:02

Hahaaaa ja en kompis hade dem hemma så väl till hands :-) Så jag kunde inte hålla mej.. *fniss!*

ha en bra måndag, kramar

Postat av: Linalotta

Publicerad 2008-12-15 14:23:50

Såg Leila-reprisen igår, och de där bullarna verkar ju underbara.

Kanske får bli en omgång...



Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-12-15 22:14:35

Zandra: Hmmm.. ska nog också se till att rota fram de deringa katalogerna.. Hehe

Tac detsamma! Kram



Linalotta: Kan säga att dom är urgoda!! Och superenkla att göra!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela