Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Lördag.

Publicerad 2008-11-08 18:39:10 i Vardagligheter

Idag känns det som jag är en gammal människa.
Så himla slut. Var väldigt mycket att göra igår och jag låg inte i sängen förrän halv 4!
Blev ingen sovmorgon eftersom jag har varit med och hjälpt till på visningar idag!
Väldigt kul! Kraschade i soffan med en bunt tidningar och en kopp varm choklad när jag kom hem!
Nu har precis vaknat från en liten tupplur. Var tvungen, kunde helt enkelt inte hålla ögonen öppna längre.
Sitter och sippar på en kopp kaffe och ska snart ge mig ut på en promenad i mörkret!
Sen blir det en tripp till affären för att inhandla något onyttigt och ätbart!
Min enda plan för kvällen är soffan, stjärnor på is och läsa favvo bloggarna!
Älsklingen är och spelar poker så jag är ensam hemma och det känns faktiskt riktigt skönt.
Snacka om att jag har varit osocial de senaste helgerna, men jag har verkligen inte haft lust att göra någonting!
Har haft så mycket att tänka på med skolan att när helgen kommer vill jag bara vara!
Det blir det iallfall ändring på nästa helg!
Då är det sk. återträff för  alla som gick ut nian  -98...
I somras var det alltså tio år sedan vi slutade och nu ska alla återförenas med sina klasser.
Herregud. Kan ju sluta hur som helst.
Jag och girlsen ska iallafall dricka drinkar och slå klackarna i taket -det ska bli kul!

Vad tycker ni- är återträffarna roliga eller mest pinsamma?

Ha en härlig kväll nu! Kram!!

Kommentarer

Postat av: Linalotta

Publicerad 2008-11-08 19:06:13

Oh hjälp, återträffar. Är det redan dags för sådana...ja, när man tänker efter så har det ju faktiskt gått ett antal år sedan man gick i högstadiet.

Det blir säkert roligt, men jag föreställer mig att det är lite pinsamt också ;)

Jag får väl vänta två år till, och se om det dyker upp nån återträff även för mig.



Ha en skön kväll.

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-08 19:28:39

Linalotta: Haha, ja- Hjälp var också min första tanke! Tio år sedan! Vad hände lixom?

Tror precis som du att det kan bli lite pinsamt och hoppas för gudsskull att det inte blir en enda orgie av bebisfoton och förlossningsberättelser!

Kanske ska ta med mig en bunt bilder på hunden i olika poser för säkerhets skull! ;-)



Kram!

Postat av: Hemma hos Katta

Publicerad 2008-11-08 20:45:07

Tänker på filmen Klassfesten och säger pinsamma, eller jag kanske inte ska uttala mig för jag gick inte på min ;) Du har nog verkligen rätt i att allt kan hända!



Pizza funkar fint när man inte orkar anstränga sig. Höll på med risotton i över en 1 h, ha ha! Kraaam

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-08 21:35:09

Katta: haha, riktigt så illa som klassfesten får vi väl hoppas att det inte blir! Minst sagt spännande iallafall!



Kram!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-11-08 23:23:47

Jag tror ni kommer ha skitkul! Men idén om att ta med foton på Allan tycker jag var kanon, bäst att safe:a lite! Puss

Postat av: Zäta

Publicerad 2008-11-09 10:48:12

återträffar kan vara både akward och roliga.

Postat av: Ingela

Publicerad 2008-11-09 11:18:59

Mm, det beror väl lite på om man var tighta när man gick i skolan. Hade man inget gemensamt förr så är det troligt att man sitter där och vet inte vad man ska prata om. Det är inte lätt att ta upp en konversation som inte funnits på 10 år, men ibland kan det väl vara kul att bara få reda vad som hänt med alla =) bäst att inte ha för höga förhoppningar bara, tror jag.

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-09 11:39:13

Lillasyster: ja, jag hoppas det! Haha.. fatta och dra fram allan ur plånboken. Då blir man som en konstig gammal tant med katter typ! ;-)

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-09 11:49:26

Zäta: Vi får hoppas på att det blir det senare! ;-)



Ingela: Jo, det var väl lite blandad kompott på den fronten. Men det blir säkert kul och jag har min bästa kompis med mig på festen iaf även om vi inte gick i samma klass!

Postat av: Hanni

Publicerad 2008-11-09 14:42:29

Vi hade våran 98-reunion i våras, tyvärr kunde jag itne komma men nästa tillfälle vill jag verkligen vara med. Alltid kul att se hur folk förändras och vad dem gör idag. :)



Fin mössa förresten!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-09 20:36:53

Hanni: Ja, bara jag slipper lyssna på 200 förlossnings berättelser är jag nöjd! ;-)

Tack förresten! Kram

Postat av: ..:Sarah:..

Publicerad 2008-11-11 10:45:42

SÖT!!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-11 18:06:44

Sarah: TAck!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela