Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Rainy day...

Publicerad 2008-10-16 19:49:47 i Vardagligheter

Riktigt trist väder när jag slog upp mina grå/blå i morse. Regn, regn, regn...
Får erkänna att det blev lite extra sovmorgon eftersom älsklingen började senare- frukost i soffan framför Oprah.
Lunchdate med min söta ex kollega Mimmi, jättekul att träffas och vi hade mycket att prata om eftersom vi båda sa upp oss ungefär samtidigt för att börja plugga!
Har pluggat lite på eftermiddagen och tog mig faktiskt ut på en löprunda trots grym träningsvärk efter gårdagens styrketräning!
Ikväll boar jag in mig i soffan med en skål popcorn och spanar in Bröllopsform!
Ha en bra kväll sötnosar!
Kramar!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-10-16 21:38:47

Möttes också av regn imorse och man var så lagom snygg i håret när man kom till jobbet. Lugg+regn= ingen bra kombination...



Sov så gott. KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-10-16 22:02:32

Madeleine: Som fd. lugginnehavare vet jag preciiiis vad du menar! Pufflugg here we go ;-)

Sov sött du med! Kramisar!

Postat av: Milla

Publicerad 2008-10-17 08:42:07

Bröllopsform ja... Tänkte bara kolla om du har tips på bra lokal/herrgård till middag/fest. Du har väl kanske nån kontakt nånstans? Vi kommer nog i vilket fall som helst få ordna med busstransport, så det gör ju inget om det inte precis ligger runt hörnet.



Vi håller på med projekt huset just nu. Har haft en del läckor från taket, vilket ju var väntat med tanke på underhållet. Så nu ska det torka och till våren ska hela taket läggas om (och byggas om!)och all panel bytas. Skönt att få det gjort, önskar bara att vi kunnat gjort det tidigare. Nu bor vi hela familjen i vardagsrummet... :(

Postat av: Ingells

Publicerad 2008-10-17 09:34:36

Men idag är det vackert väder =) Hoppas du får en underbar helg!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-10-17 09:51:47

Milla: Vi får kolla på det där med lokal, det beror ju lite på vad det får kosta och hur många vi blir! Men jag har ju några herrgårdar som ligger och skräpar i minnet! ;-)



Oj...compact living med andra ord... men ska ni bo där ända till våren???



Kramisar!



Ingells: Yes-Strålande sol! Härligt! Önskar dig detsamma!

Postat av: Milla

Publicerad 2008-10-17 11:51:23

Nej då, inte till våren. Magnus bygger en gång så att vi kan ta oss in i sovrummen nu under helgen. Jobbigt att sova med fläktar igång bara och knöligt att ta sig upp. Men det blir så trångt annars! Sovrummen har klarat sig, det är värst uppe i hallen där taket bryts. Vi får laga hål provisoriskt och ta bort allt som är förstört så länge. Vinden ser bra ut också. Men lika bra att byta allt för säkerhets skull. Skulle ha gjorts för länge sen. Men nu blir det gjort!



Vi får nog räkna med ca 100 personer...!



Kram kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-10-17 12:14:54

Milla: Oj, vad knöligt, men samtidigt skönt för er att det blir gjort! Vi hade ju fläkt i köket i eeevighter och den förde ett himla liv!



100 pers! Ingen dålig fest med andra ord! ;-)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela