Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Måndag.

Publicerad 2008-09-22 18:01:00 i Home Sweet Home

Ny vecka och nu börjar det bli riktigt kallt ute. Och mörkt. Jag tycker iofs. att det är lite mysigt ändå!
Förmiddagen har jag spenderat med Ina och hennes S i deras nya lägenhet. Supercharmigt med trägolv och gamla detaljer! Ina är så himla fin med sin mage och det riktigt strålar om henne! Puss på dig gumman!
Blev även en sväng till Fabriksbutiken och blev några Filippa K muggar rikare.
När jag kom hem var jag så trött att jag somnade- har nog en förkylning som ligger och lurar, känner mig hängig och har ont i halsen... C-vitamin! C-vitamin! C-vitamin!
Nu ska jag fortsätta plugga, men här kommer resultatet av helgens skruvande:

Lite småpiff som saknas, belysning och en ny stol ska inhandlas, sen så!

Ha en bra kväll sötnosar! Kram

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-09-22 18:53:00

Åhhh vad fint det blev! Hur har ni gjort skrivbordet? är det skåp med en bänkskiva på eller är det ett "färdigt" skrivbord köpt så? Väldans snyggt oavsett =) Där kan du sitta och plugga fint! Ha en härlig kväll! KRAM!!!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-22 19:30:38

Anna: Tack! Jag är riktigt nöjd och nu har jag verkligen gott om plats för både böcker och dator!

Skrivbordet är två skåp med högblanka luckor och en bänkskiva ovanpå! Very simple!

Kram!

Postat av: Anna

Publicerad 2008-09-22 19:38:16

Verkligen skiiit snyggt och smart idé! Önskar jag hade plats för ett likadant här hemma =) Ja biopremiär ska bli mysigt ikväll! Kram!

Postat av: Mia

Publicerad 2008-09-22 20:13:44

Det blev toppenfint! Vi var lite inne på att snickra ihop en TV-bänk av samma överskåp som ni har, men vi kom av oss där och köper nog en hel bänk istället. Men det är roligt att man kan komma på helt nya idéer för redan tilltänkta möbler :) Kram!

Postat av: Carro

Publicerad 2008-09-22 20:36:07

Vad fint det blev! :)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2008-09-22 20:54:49

Vilken snygg och mysig plugghörna du har fått. Önskar att jag också hade plats för ett riktigt stort skrivbord, ngt jag saknar...



Ja nu har hösten verkligen kommit men jag tycker precis som du att det är mysigt. Tända ljus, filt, vantar, halsduk...



Ha en bra kväll tjejen! KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-22 21:46:28

Anna: KRAAM!



Mia: Ja, Ikea är en guldgruva och jag fick ju så himla bra inspiration från Tvillingmamman också!

Vad blir det för tv-bänk då?

Kram



Carro! Tack syrran! puss!



Madeleine: Tack söta, det känns verkligen skönt att ha fått en ordentlig plugghörna- det är ju faktiskt mitt "arbete" numera och där ska otaliga timmar spenderas framöver, så... =)



Kram gumman!

Postat av: Katta

Publicerad 2008-09-22 21:52:13

Vad schysst det blev, perfekt plugghörna! =)



Måste vara riktigt skönt att få bort alla pärmar, block och böcker när man vill koppla bort pluggandet. Därför är skåp riktigt smart (för att inte tala om snyggt)! Bra jobbat med allt skruvande...



Vilka Filippa-muggar blev det?



Kraaam

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-22 22:22:59

Katta: Tack! Jag är jätte nöjd! Förvaring och space!

Jag kunde inte bestämma mig så det blev shade & pinstripes. Såg att det hade kommit en ny, som heter Splash men den fanns tyvärr inte..

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-09-22 22:26:24

Fan vad snyggt! Kram

Postat av: Malin S

Publicerad 2008-09-22 22:39:42

Finfint det blev !

Glöm c-vitmainboost det är rosa rosa rosa som botar ;)

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-22 22:59:33

Evelina: tack gumman! Kram



Malin S: Aha! So rosa there is! Mycket piffigare än tråkig brus!



Tack snälla! =)

Postat av: Elin

Publicerad 2008-09-23 00:36:41

Supersnyggt! Och liljor är ju vackraste blommorna.. .Right? :)

Postat av: Ingells

Publicerad 2008-09-23 08:13:27

Verkligen fint blev det!

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-23 09:43:03

Elin: Tack! Japp- liljor är absolut en av favoriterna! =)



Ingells: Tack snälla!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-09-25 09:14:44

Åh, längesen jag var på fabriksbutikne.. Hur ligger priserna där ungefär, om du minns? Tänker mest på Kivilyktor från Iittala och FilippaK-muggarna.



Trevlig helg! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-25 12:20:02

Elin: Filippa K muggarna kostar om jag inte minns fel runt 70 kr styck och det var "ta 4 betala för tre" både på dom och kivilyktorna! Me like! ;-)



Tack detsamma tjejen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela