Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Fredag.

Publicerad 2009-04-24 18:22:42 i Vardagligheter

Hej på er!
Behöver jag tala om för er att jag njuter av denna lediga fredag i fulla drag?

Har blivit många sena nätter på jobbet och det har varit galet mycket att göra!
Har fått mig en ordentlig påminnelse varför jag ska byta branch.
Mitt jobb som servitris är det roligaste som finns och jag älskar att träffa ny människor och att få ge bra service,
men det är enormt slitsamt för kroppen!

Fick sova ut ordentligt i morse.
Ingen klocka ställd, ingen sambo eller hund hemma så jag kunde snarka på med gott samvete.
Städade och torkade golven på förmiddagen och åkte ut till mamma och pappa på eftermiddagen.
Där parkerade jag mig i en solstol på altanen, med mammas spikmatta under ryggen och en inredningstidning i näven.
(Ja, det *borde*ha varit ekonomiboken)
Passade även på att ta ett långt skönt bad med en inpackning i håret och mina väldigt trötta fötter fick sig lite omtanke och nytt lack.
Nu sitter jag alltså här med en kall öl i handen och mår som en liten prinsessa igen!
Älsklingen står vid spisen och rör i en Bolognese och snart dimper svärföräldrarna in genom dörren.
Ska ha en lugn och mysig kväll, umgås och bara ha det bra!


Ha en fantastisk kväll! PUSS!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-24 21:35:09

Bättre fredag får man nog leta efter=)



Klart du ska läsa lite inredningtidningar också, det är ju också kunskap=)



Ha en bra helg tjejen. Kraam

Postat av: jessi

Publicerad 2009-04-25 07:49:41

Vad härligt att du fick en sån bra dag igår, du gjorde helt rätt som skippade ekonomiboken och läste istället inredningstidning!



Ha det så bra!



kramar

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-25 08:50:35

Tack hjärtat! ja,jag ska dansa som en galning. Det blir schlagerbaren hela kvällen hi,hi! Vilken härlig fredag! det är du verkligen värd gumman, som du sliter.

Hoppas att du får en minstlika skön lördag!

PUSSEN.

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-04-25 11:43:00

En toppen-fredag med andra ord! Lät hur skönt som helst att bara slappa och ta det lugnt...



Känner igen mig allt för väl att läsa en bra tidning istället för kurslitteratur, haha ;)



Kraam!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-25 12:09:47

Madeleine: Den var perfekt och precis vad jag var upplaggd för! Av någon konstig anledning lockade inredningstidningen mer än ekonomiböckerna ;-)



Tack detsamma sötis! KRAAAM



Jessi: Det var precis vad jag behövde kan jag säga! Att bara få vara och inte göra någonting alls!



Kramar!



Linda: Schalgerbaren minsan? Det förvånar mig inte det minsta- din lilla schlagernörd! ;-)

Jag ska jobba ikväll ja- spännade värre! =oP

PUSS



Miia: Jajemän! Kunde inte ha blivit bättre!



Dom där jäkla tidningarna som dimper ned titt som tätt krånglar helt klart till mina studie tider!Haha..



Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela