Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Måndag

Publicerad 2009-04-06 18:21:10 i Vardagligheter


Bild från förra våren med äppelträdet i trädgården i full blom! Snart så....

Hej på er!
Här har vårsolen strålat hela dagen och jag har kastat många längtansfulla blickar ut genom fönstret kan jag lova...
Har suttit med näsan i Ekonomiböckerna och tragglat övningsuppgifter.
Det börjar närma sig omtenta för mig och den här gången ska jag klara det.
Det kom ju inte direkt som någon överraskning att jag kuggade, jag hade det på känn, men att jag gjorde det med ynka två poäng känns nästan lite löjligt...
Men men det är bara att ta tjuren vid hornen- igen!

Förresten måste jag ju bara tala om vilka gulliga vänner jag har!
När jag kom hem från Thailand stod ett kruka med påskliljor på köksbordet från Malin och bara några dagar senare damp ett "Grattis i efterskottkort" med blomstercheckar från Gullapan Linda med familj!
Tack snälla sötnosar, ni är bäst!

Ikväll är jag ensam hemma, älsklingen jobbar för första gången sen vi kom hem.
Han har nämligen fått vara hemma hela veckan eftersom hans jobb självklart vill vara på den säkra sidan eftersom han var sjuk i Thailand. Det är lag på salmonellaprov när man jobbar i kök och i dag kom provsvaren-han är frisk som en nötkärna! Skönt!
Blir nog några sidor till i skolböckerna och sen ska jag trippa i väg på Yoga!
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: jessi

Publicerad 2009-04-06 19:50:34

Lycka till med pluggandet till omtentan, det kommer säkert gå bra denna gång!!!



Visst är det ljuvligt med våren som är här, känns nästan ofattbart- äntligen! Men för dig är det ju inte lika drastiskt, du har ju fått vara i värmen i par veckor!



kramar

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-04-06 20:40:52

Skönt att han är frisk nu.

Du kämpar på med ditt pluggande du och jag kan förstå hur trist det är att missa med så få poäng, men så är det ibland...Det går nog bättre nu ska du se=)



Ha en skön kväll. Kraam

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-04-06 21:52:55

Jag gillar också den från EM. Hoppas jag gör det när jag sett den IRL också :) Den ser så "stabil" ut med ryggkuddarna eller vad man ska säga... Tycker inte om när soffor "sjunker ihop" efter ett tag. Om du förstår vad jag menar...?



Hoppas pluggandet går bra! Du kommer fixa omtentan, hejar på dig! Kraaam



Postat av: Emelie

Publicerad 2009-04-07 09:41:18

Jessi: Tack snälla! Det hoppas jag!



Ja, våren är härlig! Blir nästan ännu mer nipprig bara för att jag har varit borta och blivit påmind om vad som väntar med sol, bad och värme!

KRAM



Madeleine: Ja, jätteskönt! Tur att det inte var salmonella!

Hihi, jag kämpar på! Det ska gå! Inte mina favoritämnen just nu men till hösten blir det bara juridik och det ska bli sååå kul!



Kram sötis!



Miia: Jag förstår precis! Vi har nämligen det problemet med vår soffa! Morr...



Tack snälla! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela