Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Advent är mörker och kyla..

Publicerad 2009-12-02 20:21:35 i Vardagligheter


Mörkt OCH kallt...


Allan har frost i mustaschen och reflexen är på så klart!

Vaknade tidigt, tidigt denna onsdag av att fullmånen nästan bländade mig i sängen.
Himlen var alldeles stjärnklar och månen klotrund...
Så vackert och en ganska härlig start på dagen!
Idag har solen strålat och hela småstaden är täckt av vit frost.
Äntligen säger jag! Jag har fått nog av mörker och slask- nu vill jag ha vinter!

Är ganska nyss hemkommen från en promenad med Allan i kylan.
Så mysigt att gå längs gatorna och kika in i alla adventspyntade hem!

Inte lika mysigt med frusna matte fingrar och glupska Allankäkar i kombination dock (aj,aj)
Men det är smällar man får ta när man är hundnörd! ;-)

Nu ska jag ta tag i pluggandet som har fått stå till sidan för jobb i dag!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela