Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Juldagen 2009

Publicerad 2009-12-25 20:17:56 i Vardagligheter


Mormors julänglar står självklart framme

Älsklingen syster Malin hade varit snäll i år


Stor familj= många paket!


KRAM PÅ ER!
Herre Jösses! här har det varit så fullt upp att jag inte ens har önskat er GOD JUL!
Jag gör det härmed i efterskott och passar även på att önska er en God Fortsättning.
Vi hade en väldigt mysig julafton igår.
Först dopp i grytan med hela tjocka släkten på pappas sida, sedan åkte vi till älsklingens föräldrar och mös med jullunch, solsken och julklappsutdelning. Lagom till middagsdax damp vi ner hos resten av min familj här i småstaden. Alldeles underbart med en vit jul dessutom men den där riktiga julstämningen har faktiskt inte infunnit sig hos mig i år...
Där lyckokänslorna brukar bubbla i magen sitter i stället en stor tagg av saknad.
Julen var min mormors favorit högtid och det kändes onekligen väldigt, väldigt tomt utan henne.
Men jag hoppas att hon sitter där uppe och ler åt sin familjs upptåg. Ler åt att vi ständigt pratar för mycket och för högt, att vi kivas, sjunger snapsvisor, skrattar så att tårarna sprutar och har evighetslång julklappsutdelning. Precis som vanligt. Eller det vet jag att hon gör.

Har börjat packa så smått inför vår Sälentripp över nyår, har massor kvar men i eftremiddags gav jag upp och gick ut i snön och byggde en snölykta istället. Mysigt hur den spredd sitt sken i den mörka trädgården.


Nu ska jag svida om till partystassen och bege mig hem till finaste Malin.
Partysuget har inte riktigt infunnit sig än men jag ska slänga på lite partymusik här hemma så kanske det dyker upp fortare än kvickt!

Ha en riktigt härlig juldagskväll allihopa! Kramar!

Kommentarer

Postat av: jessi

Publicerad 2009-12-26 14:02:23

Jag känner igen den där saknaden, saknar min mormor vid juletid, det här är min 3:e jul utan henne... Men är samtidigt glad för fina minnena!



Det låter ljuvligt med sälentripp, ha det så underbart!!!



kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-12-27 10:56:07

Jessi: ja, jag är oerhört tacksam för att jag har så fina minnen av min mormor och att vi stod varandra så nära. Men det är också det som gör att det är så jobbigt! Kluvet det där.



Det ska bli skönt att få komma iväg även om några dagar kommer spenderas i stugan med skolböckerna.

Tack snällla rara Jessi! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela