Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Lucky me.

Publicerad 2009-12-10 22:41:31 i Vardagligheter


Lycklig Emelie!
Bilden är dock tagen vid ett annat tillfälle när jag var nästan lika lycklig- på bloggträffen i Örebro!


Måste medge att denna vecka hittills har varit rena rama turveckan för min del!
Först mitt positiva antagningsbesked till kurserna i vår. En sten föll från mitt hjärta där...

Nästa glada överraskning kom igår när jag kollade mitt konto, där var mer än jag mindes så att säga...
Mycket riktigt. En summa pengar hade blivit insatta av okänd avsändare.
"Måste vara någon som har satt in fel ", tänkte jag, men det visade sig vara ett stipendium jag sökt och blivit tilldelad! Jippi!!
Som grädde på moset kom idag en fråga om jag ville ha VIP biljett till Idolfinalen i morgon.
Om jag ville?!?!  I morgon är det jag, kusin E & B som hejar på Erik i Globen!

Underbart!

Har haft en mysig kväll här hemma också!
Bjöd över älskade Malin på middag, det var på tok för länge sedan vi sågs. 
Härligt att få umgås med sin bästis, prata om livet och dricka gott saffranste en torsdag som denna!


Just nu är jag väldigt trött men jag somnar väldigt lycklig...
Kram på er raringar!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-10 23:07:03

Men varför har du klippt bort mig i bilden?! HAHAHA =D Grattis till allt den här veckan haft med sig, å vad skönt med en vecka där allt går ens väg.



Jag är så ledsen att jag missar Idolfinalen imorgon eftersom jag sett i stort sett varje avsnitt innan. Men nu missar jag både finalen och reprisen på söndag ;( Men jag får ju resa till London istället, och det är inte fy skam det heller :)



KRAMAR

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-12-10 23:33:17

Man ska ha sådana veckor ibland! :) Räknar med att du kommer ha grymt kul imorgon. Heja lite åt mig med, så gör jag mitt bästa framför TV:n.

Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-12-11 08:07:31

Hej Emelie!

Ville bara önska en trevlig helg!!! :-) Kram Johanna

Postat av: Malin

Publicerad 2009-12-11 09:42:32

Härligt!!! Ibland e man faktiskt värd en turvecka=)

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-12-11 11:01:18

Mia: Ha, ha! Du såg liksom tusen gånger lyckligare ut än mig och så kan vi ju inte ha det! ;oP



Tack, snälla! skönt med lite rejäl medvind efter en ganska tung höst måste jag säga!



Synd att du missar idolfinalen, men London är ju inte såå pjåkigt det heller! ;)

Hoppas att du får en underbar helg! KRAM



Evelina: Ja, lite ljus i höstmörkret liksom! =D

Jag ska heja så det står härliga till- jag lovar!

Kramisar!



Johanna: Tack snälla! Detsamma tjejen! KRAM



Malin: Jaa!! Ibland är man faktiskt det! Jag suger i mig positiv energi för fulla muggar! =0D KRAM



Postat av: Zandra

Publicerad 2009-12-11 14:00:36

MEn åååå grattis tjejen!! Ja vilken vecka du haft! Härligt!!! De är du värd!!

KRAMAR

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2009-12-11 17:34:17

Vad härligt när man har flytet! Grattis till stipendium och antagningen!



KRAM

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-12-11 18:50:32

Men vad kul!! Spring och köp en lott också! Stipendium är bra saker!!



Hoppas du får en superkul IDOL finalkväll!!



Kram

Postat av: Malin S

Publicerad 2009-12-11 21:52:13

Inte tur. Du förtjänar det =) kramis.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-12-11 22:09:00

Härligt tjejen blir så glad för din skull:)



Hoppas kvällen på Globen på toppen. Kraam

Postat av: jessi

Publicerad 2009-12-12 10:43:47

Grattis till allt positivt som händer just nu! Vad härligt att du fick se allt live igår och ännu bättre att rätt kille vann!!!



Kul med stipendiet o pengarna. Jag känner flera som sökt olika stipendium o fått, det är smart att göra så!



KRAM

Postat av: Linda

Publicerad 2009-12-12 12:22:06

Hej!

Grattis till antagningen! extra pengen! och sist men inte minst idolfinal biljett! villket flyt du har ( dessutom är du ju friends of MQ ;) )

JAG BLEV FASTER IGÅR!!! brorsan & Emelie fick en liten Melwin!! vill hälsa på nu!! Dessutom fick min kompis Wenche en liten i morse.. här ploppar det ut bebbar vill jag lova ha,ha!



Hoppas att du hade det jätte kul i går, kan inte tänka annat!!



Massa med kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2009-12-12 22:49:09

Wow, vilken vecka! Förstår att du är lycklig!!



Hoppas du har en skön lördagskväll.

KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-12-13 20:46:44

Zandra: tack gumman! Det känns onekligen riktigt bra just nu! ;-) kram



Petra: Ja, så himla skönt!!! Tack snälla! Kramar



Ann-Louise! Ja, jag hoppade och studsade av lycka här hemma! Tillskott i kassan är liksom aldrig fel när man är student! ,-) Kram



MalinS: Sötnöt! Tack snälla. kram



Madeleine: tack gumman!! Kramar!



Jessi: Tack! jag suger åt mig- denna vecka kan jag leva länge på!

Det var mamma och pappa som hade sett kungörelsen om stipendiet och tipsade mig- jag trodde aldrig att jag skulle få det! Kram



Linda: Tack vännen!! Friends of MQ är inte illa pinkat det heller- tack söta du!

Rena rama bebis lotteriet ju, haha! puss på dig hjärtat



Lina: Ja, jag är rätt nöjd måste jag säga! ;o) KRAM

Postat av: Malena

Publicerad 2010-01-17 10:34:24

Ibland går allt bara på räls! Det bästa är att man har alltid gjort sig förtjänt av det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela