Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Favoritpastan.

Publicerad 2009-02-05 13:44:10 i Ätbart

Efter ett litet önskemål från Katta kommer här receptet på min favoritpasta!

Getostpasta med rödbetor och walnötter 2 pers.

Färsk tagliatelle
Rödbetor 3-5 st (beroende på storlek.)
Grädde av valfri sort, ca. 2.5 dl
Chevré, ca 100 g.
Sockerärtor ca 1 näve.
Walnötter
 bild: Lagalätt.se


Koka rödbetorna i lättsaltat vatten tills de är lagom mjuka, skala och skär i klyftor.
Strimla sockerärtorna fint på längden.
Värm upp grädden och smält ned getosten under omrörning, salta, peppra och sila om det behövs.
Koka pastan aldente och blanda den med getostcrémen.
Vänd ned sockerärtor och rödbetorna i pastan.
Strö över walnötter och servera!

Jag föredrar denna pasta helt vegetarisk, men vill du går det ju alldelles utmärkt att tillsätta strimlad oxfilé, biff eller kyckling!  Your choice!


Kommentarer

Postat av: Hemma hos Katta

Publicerad 2009-02-05 14:25:24

Mmm, det låter urgott! Tack!! Om jag är sugen på riktig mat imorgon ska jag försöka mig på den här. Pasta och fredagar hör ihop på något vis =)



Ha en fortsatt bra pluggdag. Jag håller fortfarande ställningarna från soffan, he he! Kraaam

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-05 14:59:44

Katta: Det är den kan jag lova och dessutom lätt som en plätt att laga! Det är bara rödbetorna som tar lite tid. Tack tjejen! Krya på dig! Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2009-02-05 18:31:44

Hmm.. ja man kanske skulle ge sig på ett yogaförsök =o)

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-05 20:26:31

Haha ja, Allan har en liten griskompis :) Jag vet, det är så fruktansvärt trist att tassen är sämre igen :( Tycker så synd om lilla Kompis, den 1,5 vecka som han fick vara helt ohalt så var han så glad och verkligen galopperade varje steg han tog. Sån glädje att se det! Kraaam!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-02-05 20:45:29

Mums vad gott det lät, det ska testas ..... Kram Anna

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-02-05 21:21:22

Ja, man får ta till allt man kommer på så att träningen blir roligare :)



Vad gott det låter! Kul med recepttips!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-02-05 21:25:56

Gott med rödbetor även om det inte är någon bra rätt att äta i vita soffan..haha



Hoppas helgen blir till belåtenhet för fröken och att ytterligare poletter trillar ner vad det gäller pluggandet. KRAAM

Postat av: Hemma hos Katta

Publicerad 2009-02-06 11:36:04

Ska ju testa receptet ikväll men en lite estetisk fråga. Blir pastan färgad av rödbetorna el. ska man försöka fixa det snyggt så att den behåller sig vit? =) Vill ju ha den a la Em-style! Kraaam

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-06 17:48:38

Marie: Absolut! Gör det! =)



Anna: Den är suuuupergod! I promise! =)



Caroline: Den är smarrig kan jag lova! Har varit lite dålig på recept här i bloggen, kanske blir ändring på det nu! ;-)



Madeleine: Nja.. säkrast är nog att hålla sig lååångt i från vita soffor med den här pastan! ;-)

Tack! Det hoppas jag med...är klurigt som bara den! Kramisar kramisar!



Katta: Ja! Vad roligt! Hoppas att du gillar den!

Det är en smaksak hur man vill göra... pastan blir ju rosa om man blandar den med rödbetorna..

Om man vil ha det lite mer stylish brukar jag lägga upp pastan på ett stort fat, lägga rödbetorna runtomkring och sedan strö på walnötterna!

Lycka till och smaklig måltid!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela