Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Sök och du skall finna!

Publicerad 2009-07-14 22:47:23 i Vardagligheter


Men ta kortet någon gång-jag vill ju i väg och hitta mina figuranter!!!


Allan spanar in vart matte vill att han ska söka


Allan är väldigt fotogenisk som ni ser...


Nämen, här ligger ju en figurant och lurar!

Hej på er!
Tisdag är sökträningsdag för mig och Allan, så vi är precis hemkommna från skogen,..
Myggbiten, barrig och jäkligt trött. Men åh vad kul det är!
Hur sjutton kan det vara roligt att leta efter "bortsprungda" människor och ligga gömd i trånga skrymslen -frivilligt- kanske ni undrar? Men det ÄR det! Så himla kul att få göra något med hunden och utvecklas tillsammans. Dessutom har jag verkligen fått utmana min cellskräck på den senaste tiden- legorna på sökkursen i Lerum var nämligen inte att leka med...  Vi pratar "gravar" under mark, trånga bergsskrevor och små lådor med lock där man ska knyckla in sig och vänta snällt tills hunden har hittat en... Tur att man har walkie talkies så man inte blir bortglömd, haha!

Måste även passa på att gratulera finaste MacMalin och hennes Samuel som blev stolta föräldrar till en liten kicka idag!
Stort Grattis till er!

Kram!

Kommentarer

Postat av: ..:Sarah:..

Publicerad 2009-07-15 10:59:04

haha är de sant!? fan va (blogg) världen är liten ..

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-07-15 11:39:14

Sarah: Ha,ha.. ja visst är den! ;-)

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-07-15 13:34:58

Haha han är ju så charmigt söt Allan :-)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-07-15 13:40:18

Zandra: haha, tack.. På näst sista bilden lyckades hn verkligen få till det- ellerhur! ;-)

Postat av: jessi

Publicerad 2009-07-15 17:54:07

jag tror det är härligt att uppleva något tillsammans med sitt husdjur, tyvärr kan man inte träna katter de går liksom sin egen väg!



ja vi hade en härligt bloggträff!



kram

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2009-07-15 19:29:07

Härlig bild på den fotogena hihi! :-)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-07-15 22:05:22

Du ser ut som värsta polisagenten som tränar vovven..hihi



KRAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-07-16 10:03:43

Jessi: Haha, det vore väl nåt- att lära Nicke att söka efter människor! ;-) Kram



Petra: Ja, visst är han tjusig min lilla mupp!?!



Madeleine: Haha.. Fattas lite biffiga polismuskler bara! ;oP Kram

Postat av: P

Publicerad 2009-07-16 12:14:38

Åh att träna sök är ju bara så kul! Är det en Aussie jag ser på sista bilden? Kul att sen boxer som får jobba lite:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-07-16 13:21:48

P:Det är superkul och väldigt bra aktivering för både mig och boxern Allan! ;-)



Ja, det är en liten pigg Aussieflicka som var med på söklägret vi var på!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-19 20:22:13

Ååååå vilka härliga bilder. Blir avis!!!

Kämpa på och ni kommer med all säkerhet finna!=)

Hälsa min blogghatande bror;)

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-07-21 11:18:43

Malin: Det var så himla kul!! Du får hänga med nästa gång! Vi kämpar på även om Allan är lite väl mycket "Allan" ibland! ;-)

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela