Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Måndag.

Publicerad 2009-03-02 18:55:14 i Inredning

Denna måndag har faktiskt varit effektiv ur pluggsynpunkt. Har kommit en bra bit på vägen med en av mina inlämningsuppgifter. Det känns väldigt skönt!

Idag är det bara tolv dagar kvar tills vi åker!
Eftersom jag slarvat med påfyllningen av min hepatit A vaccin slank jag in och fick en spruta nu på eftermiddagen, allt för att vara på den säkra sidan.
Väldigt smidigt med dropinvaccination!

I vardagsrummet här hemma står farmors gamla vitrinskåp i mörkt trä, fyllt med våra Ittala Essence och annat smått och gott. Det är jättefint och speciellt -men det passar inte riktigt med vår stil i övrigt...
Dessutom har det har glasskivor som hyllpan vilket gör att glasen skallrar som bara den när man går förbi!
Nu har vi iallalfall planer på att byta ut det mot någonting annat.
Norrsten från Ikea är en väldigt stark kanditat i nuläget:

Med flera hyllplan och två lådor kan det nog svälja en hel del!
Gillar att det inte har några handdtag eftersom luckorna på arbetshörnans skåp också är helt släta.
Tål att tänkas på i Thailand! ,-)

Ha en bra kväll sötnötter! Snart ska jag på Yoga!

Kommentarer

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-03-02 19:10:39

Norrsten är SKITSNYGG och har själv spanat in den möbeln, skulle gärna ha den här hemma, men var det är en annan fråga ;-)Tycker absolut ni ska slå till på skåpet, passar ju med arnetskåpen också som du säger, snyggt, snyggt!



Så du har fått spruta idag, vad mysigt ;-)



Lycka till på yogan!



Kraaaam och godkväll!

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-03-02 19:39:03

Den är grymt snygg! Slå till på den tycker jag :)

Annars kanske ni kan göra om den ni har idag? Lite målarfärg och byta hyllplanen...?



Visst är det trist med all snö?!? Men om tolv dagar slipper du ju det här skitvädret! Inte alls avis ;)



Hoppas du har en myspyskväll, kram!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-03-02 21:16:37

Den är verkligen jättefin ! kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-02 21:39:26

Superfint skåp, slå till ;-)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-02 22:02:52

Anna: ja, jag har fastnat för det! Älsklingen tyckte också om det så förhoppningsvis flyttar det in hos oss inom en snar framtid! =D



Ja jätte härligt.. ;-)Jag är inte så värst spruträdd och sköterskan var så glad så det var nästan bara trevligt! Haha!

Kramisar!



Miia: ja, det blir nog ett köp någon gång efter semestern tror jag!

Det andra skåpet får åka upp på vinden eller lånas ut till någon släkting så länge. Eftersom det är i så fint skick och har tillhört min farmor vill jag inte ändra någonting på det... Vem vet, den dagen vi flyttar till hus kanske det passar bättre där!



Ja, usch jag kommer verkligen sakna all snö och is när jag ligger på playan och dricker singha! ;-)

Kram!



Madeleine & Anna: TACK! Det kliar duktigt i shopping fingrarna så det blir nog ett köp! ;-)



Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-03-03 00:54:01

Snyggt. Slå till vet ja!

Du har blivit utmanad i min blogg! Bestäm själv om du vill vara med.

Kramar :)

Postat av: jessi

Publicerad 2009-03-03 08:09:48

Vilket fint skåp, har inte alls sett att Ikea har det. Gillade den mycket!



Visst är det skönt när man kommer riktigt igång med pluggandet, jag hoppas o tror på en sådan dag idag för min del!



kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-03 10:07:47

sv: tack snälla rara, jag blir så glad av dina ord :-)



hoppas du får en bra tisdag

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-03-03 10:37:21

Den är verkligen så snygg.

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-03 14:41:15

Ann-Louise: Ja, det får nog bli ett köp!

Tack för utmaningen! Får sätta mig ned och fundera vad ni kan tänkas vilja veta! ;-)

Kram



Jessi: Ja, visst är det fint! Snubblade nästan över det på Ikea sist jag var där och blev lite kär! ;-)



hoppas det gick bra med pluggandet idag!

Kram



Anna: Varsågod! vad roligt att jag kunde glädja dig!

Tack detsamma! =)



Josefin: Ja, jag är nästan lite kär..haha!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-07 09:57:11

Vi har ju köpt det skåpet och det sväljer HUR mycket som helst! Dessutom är det så snyggt!

Kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-07 21:12:42

Elin: Ja, det är skitsnyggt verkligen! Kul att ni är nöjda! Det måste nog bli ett köp snart Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela