Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Onsdag

Publicerad 2009-03-04 15:19:55 i Vardagligheter

Jag tror att jag har någon slags varannandags flow i mitt pluggande...
Igår var jag allmänt tankspridd och fick ingenting gjort överhuvudtaget, men idag flyter allt på och pappershögen på skrivbordet har blivit något mindre! Skönt!
Jobbade några timmar i går kväll och det blir ett kort pass ikväll med.
Skönt att få tänka på något annat än värmeflöden, energi och budgetar ett tag!!

Kilade iväg till gymet på förmiddagen. Svettades på crosstrainern och körde igenom överkroppen rejält!
Ökade vikterna idag så jag är lite skakig i armarna, haha!
När jag gick från gymet kändes det nästan lite vårigt ute!
Den där kalla råheten i luften var borta, fåglarna kvittrade och snön har töat bort lite iallafall!
Det dröjer nog lite tills det ser ut så här ute, men snart så!!



Åh vad jag längtar!!!


Nu ska jag fortsätta traggla med byggnadsfysiken ett tag till innnan det är dags att åka till jobbet!
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-03-04 16:00:28

Jag vill oxå ha vår - nu nu nu :) Känns som att det är det enda jag fokuserar & tjatar på nu.

Ska också iväg till jobbet här strax, skönt med lite extra klirr i kassan... Behövs ju som student ;)

Kramar!

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-03-04 20:07:42

Ibland har man bättre flytt i sitt pluggande. Själv tycker jag det är ganska skönt att slippa plugga men ibland saknar jag litteraturen och sätter mig och läser lite. Att uppdatera kunskaperna är aldrig fel.



Ha en skön kväll! Kram

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-03-04 20:12:31

Vilken lovely bild=)



Också varit på gymmet idag och svettats. Behöver göra ngt åt mina spagettiarmar så man vågar möta dig igen...haha



Ha en bra kväll på jobbet. KRAAM

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-03-04 20:31:47

Skönt när man har flyt! Måste läsa ut en bok, reflektera och skriva recention senast i morgon - men inget händer?? Varför sköt jag upp detta undrar jag nu...



Hoppas jobbet gick som smort också! Kramar

Postat av: Hemma hos Katta

Publicerad 2009-03-04 20:45:12

Längtar också till värmen och våren, vill ha värme och vår nuuu! =) Här är det bara slask just nu...



Kraam kraaam

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-03-04 21:06:51

Ja, här är en till som längtar ihjäl sig efter våren - men sakta sakta =)



Crosstrainern gillar jag med men det är skönast när man kliver av ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-04 22:36:27

Tack snälla gumman för de fina orden! love you to.

Ja, som jag sa igår så har vi faktiskt vår här, och det är sååå skönt man blir ju så lycklig i hela kroppen! Nu sulle det inte förvåna mig om det slår till och blir snöstorm här i morgon och att våren är borta. Hoppas att det håller i sig nu inge mera snö nu massa med puss och kram på dig!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-03-05 12:33:47

Fin bild ! Crosstraing ät härligt!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-03-05 14:43:20

Miia: Haha det är samma eviga tjat här med! Att man aldrig lär sig.. det är samma visa varje år nämligen ;-)

Skönt med lite extra jobb! Vad gör du för något?

Kram



Josefin: Ja, det går verkligen upp och ned för mig just nu.. Fast det borde verkligen gå i en rasande fart nu om jag ska hinna med allt innan vi åker! =/



Kan förstå att det är skönt! men man glömmer så fort tycker jag... Är nog bra att sätta sig ned och uppdatera ibland...

Vet inte om jag har frågat det förut, men vad läste du till?

Kram



Madeleine: Tack! Den är tagen i parken -med det vackra namnet Drömparken-precis utanför vårat hus!



Knasfia- jag vill ju träffa dig igen oavsett spagettiarmar eller inte! ;-)

När var det du skulle till Uppsala förresten?

KRAM gumman!



Ann-Louise: Ja, ibland kommer det som från ingenstans och bara rasslar till i pappershögen!

Men jag känner precis lika mycket igen det där med att skjuta upp... Haha.. Kram



Katta: Ja... gud vad härligt! Tänk att få sitta på trappan med en kopp kaffe i handen, solen skiner och fåglarna kvittrar...

Gud vad jag drömmer- är bara slask här med! Bläh!

Kramisar!



Ingela: Haha! Ja jag håller allt med dig där! Väääldigt skönt när man kliver av! Körde intervaller igår och det höll på att ta knäcken på mig! Hade glömt bort hur jobbigt det var att stå på den där mackapären!



Flingan: Vassego sötis! Jag är såååå avis på att ni ligger ett steg före! Här är det snöslask för hela slanten =( Puss och kram!



Madeleine: TACK! =) Jag vet inte om jag tycker det är så härligt... snarare plågsamt! Haha! Var så länge sedan jag stod på Crosstrainern och det var riktigt jobbigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela