Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Nattsvart...

Publicerad 2009-05-15 14:33:56 i Vardagligheter



Började denna fredag med en brysk påminnelse om maktlösa vi kan vara på livets resa.
Fick ett tungt besked om någon som står mig väldigt nära...
Nog för att jag har varit väl medveten om vad som komma skall men ändå hoppas man att det kanske, kanske ändå ska gå åt rätt håll.... Nu gör det inte det och tiden vi har kvar tillsammans är begränsad.

Har skrivit mycket lite om detta tidigare då det känns väldigt privat.
Livet är inte bara solsken alla gånger även om det kan verka så då bloggen är en ganska ytlig del av ens liv.

Tänk på att ta hand om varandra och vårda den tid ni har tilsammans ömt.

Kram så länge.

Kommentarer

Postat av: Hanni

Publicerad 2009-05-15 17:30:36

Tråkigt att höra. Jag har också en del cancer i släkten och jag tänker helt annorlunda idag än för några år sedan. Det gäller verkligen att ta till vara på tiden...



Kram på dig!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-05-15 17:54:48

Usch vad tråkigt. Även om man vet att det kan vara så att tiden man har tillsammans kan vara kort så är det tungt när vetskapen om det blir definitiv.



Hoppas att ni kan ta vara på den tiden på bästa sätt och kan finna tröst hos varandra ändå.



Min mamma ligger på sjukhus nu och jag har fått gå igenom inom mig att hennes kropp kanske inte heller orkar så länge till. Hon har inte cancer utan det är hjärtat som är svagt.



Tänker på dig och din familj.



Stor kram!

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-05-15 19:01:48

Usch vad tråkigt....

Livet är verkligen verkligen orättvist.

Sänder många KRAMAR till dej!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-15 19:28:54

Usch vad ledsen jag blev av att läsa detta inlägg. Hoppet är ju givetvis det sista som överger en vid en sådan hemsk händelse. Ta vara på tiden nu och ös kärlek över varandra! Det är bättre med kvalitet än kvantitet. Varm kram

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-05-15 21:30:12

Usch! Så tråkigt...



Förstår att det känns tungt nu. Ni får ta vara på den tid ni har kvar tillsammans så gott det går!



Massa kramar

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-05-15 21:39:28

Stor kram till dig!

Postat av: Linalotta

Publicerad 2009-05-15 21:44:49

Tänker på dig och hoppas att du ändå kan få en helg att njuta av.



Kram

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-05-15 21:59:45

Livet är så jäkla orättvist.



Tänker på dig gumman. KRAAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-05-15 22:06:07

Alla: Underbara människor! Tack snälla för era fina kommentarer. Det värmer otroligt mycket ska ni veta! KRAM

Postat av: jessi

Publicerad 2009-05-15 22:25:33

Jag sänder en varm tanke till dig. Denna dag har varit jobbig för oss båda, livet känns så svårt ibland. Det du har fått veta är oerhört svårt och så definitivt. Du finns i mina tankar.



Kramar

Postat av: Josefine

Publicerad 2009-05-15 22:42:16

Hoppas att det löser sig till det bästa! Kram!

Postat av: jessi

Publicerad 2009-05-17 09:41:39

Här är jag igen!



ville bara säga att jag tänker på dig!

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-05-17 13:53:17

Sänder en stor tanke. Vad sorgligt, livet är inte alltid rättvist tyvärr. Ta hand olm dig vännen! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela