Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Vingligt värre...

Publicerad 2009-05-29 18:13:30 i Vardagligheter


Allan när han inte är fulltankad av droger...

Tidigt i morse skjutsade jag Allan till veterinären. Han skulle få tänderna skrapade och vaccineras.
Eftersom han skulle sövas fick jag hämta hem honom på eftermiddagen.
Det var en slagen hjälte som mötte mig på kliniken. Han stapplade fram, väldigt vinglig på benen, (ganska likt Ozzy Osbourne faktsikt) tungan hängde mer än vanligt och ögonen pekade åt alla håll och kanter (OK, ännu mer än vanligt)..
Med andra ord en ganska ynklig syn som får det att värka i "mammahjärtat" på mig.
Sötnosen.. Nu är han lite piggare och har vita och fina tänder!
Eller..nåja, så nära ett stomatol leende man kan komma på en boxer vill säga!

Har pluggat inför tentan i morgon och det är precis vad jag ska ägna mig åt resten av kvällen också.
Men först en dusch, middag och ett glas rosé- måste ju fira att solen är tillbaka!

Ha en underbar kväll! Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-05-29 20:49:17

Sötis-Allan!



Stort lycka till på tentan imorgon!!! Kraaaam

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-05-29 22:03:46

Håller tummarna för dig på tentan imorgon men jag säger som jag brukar säga: Det kommer gå galant=) Var dock mer stadig på benen än vovven annars kan det gå illa:)



KRAAM

Postat av: jessi

Publicerad 2009-05-30 09:26:36

Lille Allan vännen! mitt djurväns hjärta bultar med när jag hör... Snart är det dags för vår Nicke Nyfiken att vaccineras o kastreras (eller steriliseras, näe det är väl honor) Sen ska han rakas snart med, men det kommer ju blir superskönt i sommarvärmen att bli lättare i pälsen, dock får han ha kvar framme o svansen, lite som ett lejon, gullungen!



Tusen tusen lyckoönskningar på tentan!!!



kramar

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-05-30 21:50:44

Miia: Tack! Kramar



Madeleine: tack gumman! kram kram



Jessi: Åh vad skönt för honom att bli av med pälsen! Sååå varmt det måsta vara för dom nu!



Tack snälla! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela