Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Hard work

Publicerad 2009-10-03 21:57:59 i Vardagligheter


Huvva vilket höstväder! Nu är älskade skinnjackan är snart ett minne blott..
Mössa och vantar på!


Lördag med duggregn och snålblåst!
Men det hindrade oss inte från att vara lite effektiva och få lite ordning på torpet.
Eller rättare sagt vinden.
Det är märkligt hur mycket skräp två personer kan samla på sig på bara några år och nu var det dags för en riktigt röjning då vi knappt kom in i vårt förråd längre.
Sagt och gjort.
Efter några timmars slit och en proppfull skåpbil senare var det äntligen ordning bland pinalerna igen!
Der var tydligen många här i stan som hade samma tanke och höströjde idag för det var lång kö på återbruket!

Eftermiddagen spenderade jag med morfar och kusin L på landet.
Det var så mysigt! Ruskväder ute och sprkande brasa inne.
Morfar bjöd på mat och vi övningskörde på grusvägarna.
Lilla kusinen har nämligen blivit stor och ska ta körkort.

Tiden går men det verkar som det bara är alla andra som blir äldre, hur kommer det sig? ;-)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Publicerad 2009-10-03 22:14:49

Usch låter som vädret här, hua vilket rusk!



Hoppas ni har en myyysig kväll!



Kramis söta du!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-10-04 10:21:18

Ja det där upplever jag med. Att alla andra blir äldre hela tiden???



Fint halsband och vilken bra smak han har!!



Kram

Postat av: jessi

Publicerad 2009-10-04 16:14:01

Mysigt att vara på landet, jag har alltid tyckt att det måste vara ganska härligt att ha ett lantställe även på hösten, naturen är så vacker då!



Skönt att ni röjt vinden, vi skulle verkligen behöva ta tag i vårt förråd men jag lever i hoppet om att snart flyttar vi o då fixar vi det!



KRAM!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-10-04 22:36:52

Anna: Ja,nu är det höst- på riktigt

Kram söt!



Ann-Louise: Ha, ha.. ja det måste vara jobbigt för dom ,oP



Tack snälla! Jag älskar det! Han kan han min älskling! Kramar



Jessi: Det var jättemysigt! Även om känslan av att någon saknas där på landet är stor... Mormor skulle ha älskat att sitta vid köksbordet och bara prata om livet och lyssnat till brasans sprak med oss..



Ja, det var välbehövligt- man samlar på sig mer än man tror! En flytt är ju ett utmärkt tillfälle att röja på! Nystart och ut med det gamla man inte använder!



Kram på dig raring!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela