Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Måndag...

Publicerad 2009-10-26 20:07:43 i Vardagligheter



Den här bilden känns väldigt borta nu...
Mörkt och regnigt utanför fönstret och en förkylning som vägrar ge med sig...
Ska brygga en stor kopp te och tända några ljus så kanske det känns bättre.

Igår hade vi trädgårdsdag hos morfar.
Det har vi varje höst.
Hela familjen hjälpte honom att göra i ordning på landet inför vintern.
Det rensades, krattades och klipptes häckar.
Jag var redo med gummistövlar på fötterna, mössan på huvudet och ljudbok i öronen.
Men efter ett par timmar fick ge efter för förkylningen och krypa ned under en filt på soffan.

Nu ska jag krypa upp i soffan hos älsklingen. Sveriges fulaste hem ska kikas in! ;-)
KRAM

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-10-26 22:09:11

Mysig grej att familjen träffas och hjälper morfar! Han måste älska att ha er runt omkring er i trädgården.



Hoppas du piggar på dig och att du hinner med allt!!



Kram

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-10-27 07:03:35

Hej tjejen!



usch hoppas förkylningen ger med sej så att du blir pigg o kry snart!

Jo, jag hittar ingen mail adress till dej, skulle vilja veta dina planer inför bloggdaten :-)

Ha en bra Måndag söt!

KRAMAR

Postat av: Hemma hos Katta

Publicerad 2009-10-27 19:47:28

Åhå vilken fin och somrig bild! Gud vad snabbt det blev kyla och höst i år... Iofs samma visa varje år kanske men jag blir lika förvånad varje gång ;)



Kraam kraam

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-10-28 19:09:07

Ann-Louise: ja, det är jättemysigt och morfar uppskattar det verkligen. Vi gör det varje år, men denna gång var det ju någon som fattades... Det är märkligt men även fast det är så tydligt att mormor saknas så känns det att hon finns i bland oss ändå...



Tack! Kram kram



Zandra: Det hoppas jag med! Jag skickar i väg ett litet mail till dig ikväll!! Kram raring!



Katta: Tack! Haha.. Ja, visst är det konstigt att man blir lika förvånad varje år men det är väl på nåt vis det som är charmen kanske? Kramar!!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela