Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Vuxenpoäng?

Publicerad 2009-09-20 22:06:09 i Vardagligheter


I somras -när jag var lite yngre...

Igår kväll kom Ina & fröken T förbi på ett glas vin och lite snick snack.
Väldigt mysigt!
När de skulle gå tog jag med Allan och följde dem en it på vägen.
Vi mötte några unga tjejer som var piffade till tänderna och säkert på väg till någon fest.
De fnissade och tramsade så som man gör i den åldern med några glas innanför västen.
När det såg oss närma oss utbrast någon: Nej! Dom är vuxna!! Skärp er nu!

Japp. 27 år fyllda och vipps så var man officiellt gammal då! Härligt! ;-)

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-09-21 07:19:32

Hahaha nää vad roligt :-)

Inte lätt att bli "gammal"*fniss*

Ha en skön måndag. Kramis

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-21 12:19:56

Ha ha ha ha ha såååå gammal =)

Kram

Postat av: linda

Publicerad 2009-09-21 13:18:03

Hej Du! sorray att jag inte svarat!! har inte hittat min telefon på 2 dagar och den är fortfarande helt veck!! Ang våran helg så har jag upptäckt något förskräckligt! jag har kollat fel på vecka....jocke jobbar den helgen :( fan, typiskt mig!! men helgen 17:e 18:e el 24:e 25:e skulle vara bättre, hur har du det då?

Puss på´re!

Postat av: jessi

Publicerad 2009-09-21 16:17:03

Ha haa.. Det är ju tur det att de inte trodde ni var i samma ålder.. Hade ju varit värre tycker jag!

Vuxen för mig är positivt ord, jag tänker på mognad, vishet och balans!



KRAM på dig!

Postat av: Miia - There´s no place like home

Publicerad 2009-09-21 16:27:30

Hahaa - vad roligt! Minns själv när man var i den åldern och tyckte att alla över tjugo var så vuxna... Känner mig inte alltid så vuxen faktiskt ;)

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-09-21 18:00:41

Haha, jag blev kallad tant dagen efter att jag fyllt 21 av en äldre dam som var och badade med sitt barnbarn. Damen sa: Titta vad fint tanten gör på golvet så att vi inte blir smutsiga om fötterna. Det kändes sådär måste jag säga! :)

Kram

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-21 19:09:39

Underbart! Undrar vad de hade kallat mig?? Kanske inte vill veta det, men vuxen hade gått bra för mig!



Kram

Postat av: Milla

Publicerad 2009-09-21 19:15:12

...det är lååångt kvar tills du är gammal. Själv ska jag bli GAMMEL-FASTER! Det måste ju betyda att jag är ett steg närmare? :) Kramar!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-21 21:41:41

Haha, förlåt om jag skrattar men lite roligt var det:)

När vi gick från bion vid 23.30 i fredagskväll gick jag och beklagade mig på alla tjejer som halakde runt i höga klackar, korta kjolar och drack ur vinboxar. Mitt i stan! Pensionärsvarning på mig där..



Kraam

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-09-22 18:26:13

Zandra: Haha, nä livet är hårt! ;) Kraam



Malin: Tydligen! =oP



Linda: Der är lugnt hjärtat! Är det lillen som har varit i farten och gömt den eller är det bara mammsen som är virrig? ;oP 17-18 e skulle vara bra! Ring när du hittar luren! Puss



Jessi: Haha, ja du har så rätt! Det är klart att det inte är någoit dåligt att vara vuxen, men det är så roligt när man själv känner sig så ung och de ser en som en tant typ! ;) Kram



Miia: I know that feeling... Det är lite både och över det vuxna i mig! ;oP Kram



Evelina: haha, det är ju faktiskt ett snäpp värre! "tant Evelina" jo,jo!



Ann-Louise: Ha,ha! Vi går nog under samma vuxenkategori tror jag! Kram



Milla: Japp, det är ett stoort steg närmare! ;oP



Madeleine: Ja, vi skrattade gott kan jag säga! Tre gammla tanter på 27 och 28 år var ute och promenerade mitt i natten! ;)

Eh.. Drack ur vinboxar?! Fräscht. Då är jag också pensionär, för det låter inte riktigt OK i mina öron! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela