Em

Så som jag ser det. Simple as that.

Gravidjacka?

Publicerad 2012-10-24 18:42:06 i Vardagligheter

Det börjar sakta bli kallare och med det kommer funderingarna på vad jag ska klä min numera barbammamma liknande kropp i för att slippa frysa ihjäl i höst och vinter.
 
Jag blir skvatt galen.
 
Hur svårt ska det vara att hitta snygga ytterkläder för en växande mage?
 
Väldigt svårt tydigen.
 
Eftersom jag är ungefär två äpplen hög och de flesta gravidjackor är av lätt utställd modell med en tjusig rosett över magen blir resultatet att jag ser ut som en kon. En kon med ett huvud och två korta ben.
 
Inte så lyckat.
 
Men! Så hade jag sett bilderna på Lindex hemsida av den otroligt vackra capen från Holly and Whyte.
Toppen tänkte jag och stegade in i butiken vid gott mod.

Med bultande hjärta och tanken att det häääär, det blir bra traglade jag på mig plagget och synade mig i spegeln.
 
Jag såg ut som Frodo. Lika lång och likadan cape.
 
Inte heller så lyckat....
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Publicerad 2012-10-24 22:08:38

Vad jobbigt att inte hitta något som passar.

Svar: Haha, ja och nu börjar det dessutom blir riktigt kallt här- får svepa in mig i en filt i stället! ;)
Emelie

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2012-10-26 09:22:31

Haha! Förlåt att jag skrattar, men synen av dig som Frodo blev helt enkelt för mkt! ;) Älskar dig min söta lilla hob-syster! <3

Svar: Ja men du skulle ha sett... bara stora håriga fötter och en liten värja som fattades! PÖSS! <3
Emelie

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2012-10-26 13:51:28

Hahaha, jag dööör! "stora håriga fötter och en liten värja", tack för att du underhåller mig i tentaplugget syrran! ;D <3

Svar: Haha, men du skulle ha sett....
Emelie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Här huserar Em. En sprallig och hundtokig fröken som älskar livet! Jag har en förkärlek för inredning, skor och goda viner. Lägenheten i småstaden delas med sambon J, två boxrar med trubbiga näsor och familjens nytillskott, underbaraste lilla Selma. Tack för att just du kikar in här! Take Care!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela